avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 367 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Bursa medic rezident
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Bursa medic rezident

Buna ziua.
Am intampinat o problema cu salarizarea si as dori ajutorul/sfatului cuiva capabil sa ma ajute.
Sunt medic rezident si recent am semnat un contract cu un alt spital, spital la care efectuez si garzi platite. Pentru luna august, nu am mai primit bursa (670 ron) pe motiv ca salariul meu brut depaseste plafonul pentru acordarea bursei de rezident. Mentionez ca pana la semnarea contractului de munca, aveam contract cu alt spital, efectuam garzi cu plata la spitalul cu care am acum contract si primeam bursa, desi venitul total depasea "plafonul".
Am gasit OUG113/2013 Art.18 aliniatul 1care spune: "Începând cu data de 1 ianuarie 2014, medicii rezidenţi, medicii dentişti rezidenţi şi farmaciştii rezidenţi din unităţile sanitare de stat, cu un salariu lunar brut/soldă brută lunară mai mic/mică decât 3.000 lei, care nu include drepturile aferente gărzilor efectuate pentru asigurarea continuităţii asistenţei medicale în afara normei legale de muncă şi a programului normal de lucru de la funcţia de bază, beneficiază de o bursă de rezidenţial în cuantum lunar de 670 lei."
Si completat cu OUG 20/2016 Art.3 Aliniatul 5: "(5) Începând cu luna august 2016, cuantumul salariului lunar brut/soldei brute lunare luat/luate în calcul la stabilirea bursei de rezidenţiat potrivit art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare, este de 4.749 lei."
Salariul meu brut fara garzi ar fi aproximativ 4000 ron.
Am sunat la biroul RUNOS insa fara succces, angajata respectiva sustinand in continuare ca salariul meu brut depaseste plafonul (cu garzi incluse). Motivul :"Asa calculam noi".....