Buna ziua! Am o intrebare pentru cei care detin informatii despre cazuri similare situatiei nostre.
In aprilie 2016 am fost intr-o vacanta la Bruxelles impreuna cu inca un prieten. Aveam bilete dus-intors de la o companie aeriana low-cost. La dus, 15.04.2016, nu am avut probleme. Insa, la intoarcere, 20.04.20166, am avut supriza ca, la sosirea in aeroport, sa aflam ca zborul catre Bucuresti a fost anulat din cauza unei greve a controlorilor de trafic aerian.
Compania respectiva ne-a anuntat printr-un sms si un e-mail despre anularea zborului abia dupa 10 minute de la ajungerea noastra in aeroport. Am stat 2 ore la o coada imensa pentru a ajunge la informatii, timp in care ni s-a inmanat regulamentul european 261/2004. La biroul de informații am întrebat ce zbor alternativ ne oferă compania pentru a ajunge la destinație, însă ni s-a comunicat că următorul zbor către București făcut de aceasta era abia pe data 27.04.2016, la 7 zile distanță.
Atunci cand am ripostat ca nu e posibil sa ne ofere aceasta solutie, baiatul de la informatii ne-a zis sa luam bilete pentru alta companie low-cost, aratandu-ne o hartie cu pretul biletului pentru cursa de a 2 zi (170 Euro atunci) si spunandu-ne ca ne va deconta compania care anulase zborul nostru.
Apoi, nicio altă informație sau asistență nu ne-a mai fost acordata de companie in aeroport, am ramas pe cont propriu si cu regulamentul in mana, care ne asigura ca ne vor fi returnati banii cheltuiti pe mancare, transport, cazare. Era disponibil si un numar la care puteam suna pentru a vorbi in tara, dar nici el nu functiona, Cu doar 50 Euro ramasi in portofel, ne-am intors in Bruxelles, am stat intr-o gara sa avem wi-fi, am rugat rudele sa ne transfere bani si ne-am luat bilete abia pentru 22 aprilie catre Bucuresti, de la compania care ne fusese recomandata la informatii. Pretul biletului ajunsese la 210 E/ persoana.
Norocul nostru a fost ca stateam la niste cunostinte si nu am cheltuit bani pe cazare, insa, pentru a ne întoarce în Romania a trebuit să cheltuim 512 EURO, sumă justificată prin documentele care au fost trimise către companie ulterior.
La 2 saptamani am primit e-mail din partea acesteia, in care ne-a zis cu nonsalanta ca nu a fost vina lor ca greva s-a produs, ei au primit informatii ca ni s-a acordat asistenta in aeroport, ca am primit si zbor alternativ pentru a ajunge la destinatie, deci nu au obligatia sa ne returneze banii cheltuiti, pentru ca noi am ales sa plecam cu alta companie, care nu este low-cost ca a lor (dar ea este).
Am apelat la Protectia Consumatorului la scurt timp si am primit raspuns din partea acestora ca documentele noastre si plangerea au fost trimise la Protectia Constumatorului din Bruxelles, ei fiind in masura sa ia decizii. Am primit raspuns de la Bruxelles ca plangerea noastra a fost luata in calcul, vor trimite un mesaj si catre compania aeriana pentru a afla versiunea lor, insa ni s-a specificat ca nu au puterea de a o obliga sa ne restituie banii cheltuiti, dar ne recomandau sa obtinem o decizie judecatoreasca pentru a recupera prejudiciul.
Prin urmare, noi vrem sa mergem mai departe si sa dam compania in judecata pentru a ne recupera daunele. Intrebarile noastre sunt urmatoarele:
- Putem avea castig de cauza daca solicitam decontarea cheltuielilor suportate de noi, fara nicio asistenta din partea companiei?
- Putem avea castig de cauza si in situatia in care solicitam despagubire pentru anularea zborului din cauza acelei greve a controlorilor?
- Avem nevoie de o persoana care sa ne reprezinte in instanta sau putem depune noi plangerea la tribunal?
Suma pe care o solicitam pentru cheltuielile suportate + despagubiri este de 512 Euro + 800 Euro despagubire / 2 persoane.
Va multumim!