sorinstanciu a scris:
În conformitate cu prevederile legale, repartizarea diferențelor de apă rece poate fi făcută ținând cont de unul din cele principii si anume:
- proporțional cu numărul de persoane ce locuiesc într-un apartament;
- proporțional cu consumul;
- in mod egal pe numarul de apartamente din imobil.
Nu exista "prevederi legale" conform carora sa se repartizeze pierderile sau diferentele de apa asa cum spuneti dumneavoastra. Dar criteriile expuse pot fi flosite in adoptarea unui regulament al asociatiei pentru gestionarea consumului de apa. La cele trei criterii se mai poate aduga inca unul:
- proportional cu cota parte indiviza de proprietate (suprafata utila a fiecarui apartament).
Astfel, cade în sarcina adunării generale a proprietarilor din fiecare asociație de proprietari să hotărască ce principiu de repartizare a diferențelor de apă înregistrate aplică.
Nu sunt in sarcina adunarii generale stabilirea acestor "principii".
Criteriile dupa care se repartizeaza diferentele de apa sunt legate de cauzele aparitiei acestor diferente, cauze diverse si discutate mult pe acest forum dar si prezentate pe paginile de net ale furnizorilor de apa. Amintesc unele cauze: defectiuni ale instaltiilor comune de alimentare cu apa, defectiuni ale instalatiilor individuale de apa, avarii, sustrageri de apa, folosirea apei pentru spalat spatiile comune, folosirea apei pentru udatul florilor de langa bloc, defectarea apometrului general sau a apometrelor individuale... diferenta de clasa intre apometrul general si cele din apartamente.
Daca va uitati la aceste cauze (mai sunt si altele) nu cred ca pierderea sau diferenta de apa ar putea fi recuperata folosindu-ne de repartizarea acesteia in mod egal pe fiecare apartament, fara a tine cont de consum, de persoane....
Regulamentul de gestionare a apei se intocmeste si se adopta in comitetul executiv si nu in adunarea generala. Sigur ca se aduce la cunostinta prin afisare, se aduce la cunostinta participantilor la adunarea generala asa cum se aduce la cunostinta si sistemul propriu de penalizari. Asa, prezentand, discutand, pot apare idei si solutii mai bune iar acestea pot fi adopatate, modificate...
Probabil ca cel mai bun regulament de gestionare a apei ar trebui sa cuprinda repartizarea diferentelor, in anumite limite, in trepte, pe toate criteriile amintite mai sus.
Gasiti un exemolu de asemenea regulament postat pe acest forum la "Documente utile".
Adoptati un asemenea regulament si solicitati firmei cu softul sa-l adapteze la cerintele asociatiei dumneavoastra.
In momentul de fata nu este corect modul de repartizarea apierderilor asa cum o faceti, chiar daca asa a hotarat adunarea generala. Adunarea generala se conduce de presedinte, de comitet, iar la vot se pune ceea ce este legal si nu pe langa lege.