in calitate de presedinte al unei asociatii de proprietari, mi se cere sa rezolv situatii imposibile, care nu tin nici de mine personal, nici de atributiile presedintelui, cu argumentul ca "presedintele reprezinta asociatia in relatiile cu tertii". De ex: de ce n-avem caldura, de ce n-avem apa etc, nu ma intereseaza, esti presedintele blocului si trebuie sa rezolvi problema. (Care tine strict de furnizorii respectivi.) Iata "argumentatia" unui locatar: "Sunt un locatar care isi plateste totul la zi si care are pretentii sa fie totul cum trebuie! Daca eu cer anumite probleme sa se rezolve si mi se spune ca ce, eu nu am auzit de RADET si ca nu stiu sa sun... atunci avem o problema!!! Eu nu platesc toate taxele in acest bloc ca sa ma ocup tot eu de fiecare problema!" Asadar, daca Radet nu a dat caldura, ce sunt eu obligata sa fac in cazul asta pt ca reprezint asociatia in "relatiile cu tertii"?
Presedintele este ales tocmai pentru a reprezenta asociatia in legatura cu tertii.
Trebuie sa urmariti indeplinirea clauzelor din contractele pe care le aveti incheiate cu furnzorii , ii contactati pentru a afla cauzele pentru care "nu este caldura, apa, gaze". Daca nu platiti utilitatile furnizorul aplica penalitati, daca nu furnizeaza utilitatile la parametrii la care s-au angajat in contract trebuie sa ii penalizati.
Intra in responsabilitatea presedintelui de asociatie sa reprezinte si sa apere interesele asociatiei si ale membrilor proprietari inclusiv in instanta
In calitate de reprezentant legal al asociatiei de proprietari detineti prerogativele sa luati legatura cu furnizorii de servicii pentru asigurarea furnizarii acestora la parametrii legal prevazuti
Nu este culpa dv daca furnizorul nu a asigurat angentul termic in instalatie -aspect pe care puteti usor sa il probati acelora care va solicita de ex caldura
Privitor la apa...nu ati precizat situatia financiara a asociatiei fata de furnizari de servicii,daca exista eventuale debite dsau concret care este motivul inexistentei apei
@prettydaniola
Foarte bine, cand va mai intreaba de caldura, ii spuneti ca furnizorul atata livreaza. Punct.
Pretentiile locatarului sunt destul de mari pentru cat plateste sa le aiba pe toate ca-n America.
Nu zau! Chiar va puneti la mintea oricui? Bine ca are pretentii. Si noi avem pretentii sa nu se mai taie padurile, sa fie construite autostrazi si platim pentru asta....
Bine ca s-au gasit sa vocifereze la bloc.
Sigur ca presedintele nu poate sa rezolve orice problema, mai ales cele ce depind de altii din afara asociatiei. Dar nici nu este corect trimiterea membrilor asociatiei la furnizori pentru a afla cauzele problemei s.a.m.d.
Presedintele este reprezentantul asociatiei si in aceasta calitate are dreptul si obligatia sa ia legatura cu furnizorii, sa intrebe, sa reclame, sa solicite... pentru ca utilitatile sa se furnizeze normal asa cum si acesti furnizori au pretentia achitarii facturilor la termen.
Asa ca presedintele ar trebui sa raspunda proprietarului cat mai repede ca a luat legatura cu furnizorul, ca s-a informat, ca exsitra o cauza obiectiva de nu avem momentan acea utilitate, ca furnizorul a promis remedierea, reluarea...
Chiar si in situatia in care presedintele nu are asemenea informatii, tot ar trebui sa raspunda ca se va informa, va presa, va solicita... si va avea un raspuns pentru proprietari.
In Bucuresti aceasta problema este zilnica (cu RADET care livreaza sub parametri).
La mine in bloc o multime de oameni imi dau telefon sa ma intrebe de ce nu este caldura.
Am ajuns sa cred ca oamenilor le este lene sa gandeasca, atata timp cat se stie ca noi am deschis vanele (actiune anuntata) si ca nu inchidem vanele decat in caz de reparatie, si aia anuntata.
Ba locatarul poate sa sune la dispeceratul furnizorului, ca doar e telefon public, si sa se intereseze direct la sursa.
Ca vrea el sa fie servit de presedinte pana si in aceasta chestiune minora, asta e deja moft si hartuire inutila, provocand nervi si lehamite.