avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1037 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond Rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond Rulment

Buna ziua, va rog sa ma ajuti cu modul legal de stabilire al cuantumului fondului de rulment, la ce se poate folosi in mod legal acest fond si daca se pot aplica penalitati in caz ca nu se plateste. Mai concret, fara nici o hotarire, presedintele a dispus cu motivatia eu stiu ca nu vom avea bani sa platim facturile, majorarea fondului, care deja este de 1.5 din cea mai mare facture inregistrata pana in present si nu vrea sa mai mai incaseze nici intretinerea de la nimeni decat daca plateste si marirea fondukui de rulment decisa de el. In plus vrea sa aplice penalitati inclusiv pe fondul de rulment. Mentionez ca Asociatia nu are restantieri si nici istoric vorbind nu a avut restantieri. Va rog sa m-a ajutati sa inteleg daca este legal si daca nu ce se poate face, avand in vedere ca majoritatea proprietarilor nu vor sa mareasca cu atat de mult fondul de rulment. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 15:49, 26 Octombrie 2016
Pentru a va familiariza cu dispozitiile care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari,studiati temeinic disp L nr 230/2007,HG nr 1588/2007
HG nr 1588/2007 Art. 24. - (1) In scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţi curente, asociaţia de proprietari stabileşte cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regulă, fondul de rulment se dimensionează astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor de proprietari nou-înfiinţate, prin constatarea şi însuşirea experienţei în domeniu a unor asociaţii de proprietari echivalente ca mărime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată. Pentru încasarea fondului de rulment, casierul asociaţiei de proprietari eliberează chitanţă personalizată separată.
(3) In situaţiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriaşul se obligă să participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieşte, acesta va participa şi la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
Cred ca aspectul cel mai important este de a intelege ce este "fondul de rulment", adica la ce sunt folositi acesti bani.
Odata inteles acest lucru ii puteti solicita presedintelui sa va explice cum a ajuns la respectiva valoare. Eu sunt convins ca valoarea respectiva se va regasi atat in cheltuielile lunare de intretinere, cat si in alte cheltuieli lunare.
Ganditi-va ca valoarea respectiva trebuie sa fie suficienta si pentru situatiile cand vor exista proprietari care intr-o luna nu-si vor putea plati cotele de intretinere si atunci acel fond de rulment care dvs acum vi se pare supradimensionat va acoperi si astfel de situatii neprevazute. Puteti dvs sa garantati ca TOTI vecinii dvs nu vor ramane niciodata restantieri...?
Ce nu este citat din legea 230/2007 de catre @Ynocenta este faptul ca si fondul de rulment se supune regimului de penalitati, la fel ca si cotele de intretinere.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Octombrie 2016
Daniel4x4, utilizator
Multumesc pentru raspunsuri. Am incercat sa am un dialog cu dansul, dar singurul raspuns a fost ca el stie cel mai bine, fara nici o justificare. Problema majora este Administratorul a murit in luna mai, Presedintele a vrut sa angajeze o firma anume, Asociatia s-a opus si a venit cu o alta propunere acceptata in unanimitate de a angaja un Administrator care administreaza o scara vecina si care are referinte foarte bune. Presedintele fiind singurul care dorea sa angajeze firma respective, a trebuie sa renunte si a angajat Administratorul dar strict pentru partea financiara de plata facturi si incasari, urmand ca el sa se ocupe de alte aspect Administrative. Primul a fost marirea fondului de rulment fara nici o justificare si faca nici un fel de aprobarea din partea Comitetului sau a vreunui proprietar. Pur si simplu pentru ca el stie nu restul sunt prosti si nu stiu. In doscutiile cu Administratorul inteleg ca fondul solicitat de Presedinte este mult peste cheltuieli si peste ce a vazut la alte asociatii, si cand spun mult m-a refer la peste 50000 RON peste medie. Singura justificare primita a fost ca e bine sa fie acolo sa ii puna intr-un cont sa nu umble nimeni la cont si sa strangem dobanda! In ce scop si de ce, doar el il stie, deoarece nu vrea sa il spuna. In plus din momentul in care a murit adminitratorul a fost plecat din Bucuresti. Nu se implica deloc in partea administrativa pe care a zis ca o v-a prelua. Singura lui preocupare este sa stragna mai multi bani din focndu de rulment si atat. Nu vrea sa dea nici un fel de explicatii. Sincer, chiar este normal?
Inca o mentiune, de 16 ani da cand locuiesc in acest bloc nu au fost restantieri. Sigur ca nimeni nu poate sa fie sigur ca nu vor fi niciodata, dar este correct ca un om singur sa faca ce vrea, doar pentru ca asa vrea, fara nici un fel de justificare? Ca proprietar, ca membru in comitetul de proprietary nu avem drepturi? Asa este legea? Daca da este gresita.
Nu, nu este corect si nici legal sa faca ce vrea el, dar este evident ca dansul eludeaza cu non-salanta legea 230/2007 in care este prevazut clar ca are obligatia sa dea socoteala clar si precis despre cum sunt cheltuiti banii asociatiei.
Am ceva indoieli si in ceea ce priveste cunoasterea legii de catre dansul intrucat fondul de rulment nu poate fi capitalizat fie doar si din simplul motiv, ca asa cum ii spune si denumirea, e vorba de niste bani care se ruleaza, adica din acel fond se platesc facturile cand acestea vin de la furnizori, iar ulterior acest fond este refacut prin colectarea de la proprietari a cotelor de intretinere.
Singura varianta castigatoare este ca dvs sa cititi cu mare atentie legea 230/2007, precum si normele ei de aplicare si apoi sa-i....dati cu legea in cap ! :)
Tot acolo in lege scrie si cum il puteti debarca rapid si fara echivoc pe acest presedinte atoatestiutor, ceea ce va recomand calduros.....

Alte discuții în legătură

Restituirea unei parti din fondul de rulment Diana-D Diana-D Sunt proprietara din 1998 a unui apartament obtinut in urma unei mosteniri. Fondul de rulment pe care, potrivit spuselor administratiei, il detin in acest ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea presedintelui asociatiei de proprietari bcory bcory Buna seara, Va rog sa imi dati un sfat cum sa procedez cu presedintele Asociatiei de Proprietari caruia i-am adresat in scris o cerere la care nu vrea sa ... (vezi toată discuția)
Penalizări cornel1592 cornel1592 Este legal : - se calculeze şi să se incaseze penalizări de întârziere, având în vedere faptul că distribuitorii ... (vezi toată discuția)