Bună ziua, mă confrunt cu o problemă de birocrație, sau rea voință în legătură cu acordarea ajutorului de deces.
Să vă prezint cazul: Defunctul a decedat într-un județ în care avea ultimul domiciliu înscris in buletin, am apelat la firma de servicii funerare, pt îmbălsămare, transport etc. Am împuternicit pe o persoana de la serviciile funerare să solicite ajutorul de deces, întocmind toate documentele legale și lea depus la casa de pensii. Pana aici totul este OK.
Înmormântarea a avut loc in alt județ, defunctul a fost membru CAR al pensionarilor din județul unde a fost înmormântat, și-a plătit cotizațiile pană in decembrie 2016, el a decedat in noiembrie 2016.
Problema a început de la acest CAR, și a lipsei de competentă și responsabilitate a personalului de acolo. Când am mers sa solicităm ridicarea drepturilor de la CAR (capital, ajutor de deces de la CAR) drepturi care sau cuvenit, cei de acolo au aplicat pe certificatul de deces original o stampilă indescifrabila cu ”ACHITAT”.
Când am revenit la Casa de Pensii unde a fost depuse documentele pentru ajutor de deces cei de acolo au întrebat cine a pus ștampila cu ”ACHITAT” pe certificat, am spus că cei de la CAR a pensionarilor.
O funcționară de la Casa de Pensii a spus că eu nu vă pot acorda ajutorul de deces, numai daca cei de la CAR care au pus ștampila ne trimit o adeverință prin care certifică faptul ca ei au acordat acea sumă și au aplicat ștampila. Directorul de la Casa de Pensii susținea același lucru ca funcționara lui.
Am solicitat conducerii CAR să ne trimită acea adeverință, cu datele menționate, stampilată și semnată de președinte, în format electronic. După aproximativ o săptămână am primit acea adeverință , semnată și stampilată, din care reiese că ei au acordat acel ajutor si au pus ștampila ”ACHITAT” pe care am prezentat-o la Casa de Pensii.
Acum altă surpriză, funcționara de acolo a spus că nu este in regulă nici adeverința aceea pentru că pe adeverință există numai o stampilă, cea rotunda cu CAR , ștampila cu achitat nu este pusă pe adeverință, și daca altcineva a pus acea stampilă ….!?
Vă rog să mă ajutați, cui să mă adresez să înving cu acești birocrați incompetenți și pentru umilințele la care sunt supusă intre aceste două instituții CAR si Casa de Pensii. Când am sunat din nou la CAR președintele de acolo a ”luat foc” și a spus că el a trimis adeverința și ce altă adeverință mai vrem?
Menționez că cei de la CAR au avut o atitudine disprețuitoare la telefon când am vorbit a spus, ce atâta grabă să luați banii etc. Să pregătești un decedat pentru îmbălsămare și să-l transporți in alt județ nu este un lucru ușor, nu te costă doar 100 lei, te costă zeci de mii lei.
Întrebare: era datoria mea să rezolv problema cu cine a pus ștampila ”achitat” sau Casa de Pensii trebuia să clarifice acest lucru cu CAR ul ? Dacă îmi puteți indica o lege sau unde să mă adresez, să pot argumenta cu legea, instanța as lăsa-o ultima soluție. Firma funerară mă presează să le dau banii și pe bună dreptate, la ei nimic de reproșat.
A trecut o lună de când am solicitat acest ajutor de deces și întâmpin batjocura si de la CAR și de la Casa de pensii.
Există un cadru legal prin care sunt obligați ei Casa de pensii, sa clarifice aceasta problemă ? Cat a cotizat defunctul a fost bun că au trăit după cotizațiile lui, acuma am ajuns de batjocura lor.
Menționez că defunctul îndeplinește condițiile de acordare a ajutorului de deces. Numai acea stampilă CAR achitat, pusă pe Certificatul de deces în original este problema.
Dacă totuși merg in instanță, am vreun câștig de cauză pentru umilințele la care sunt supusă ? pentru lipsa de respect fată de persoanele decedate ? .
Vă rog cu mult respect să mă ajute cineva care lucrează în avocatură .
Am scris cam mult dar va rog ințelegeți-mi durerea.
Mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns:
ContSters404501 , utilizator
19:31, 3 Noiembrie 2016