avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... fisa post sef serviciu resurse umane
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

fisa post sef serviciu resurse umane

Ma puteti ajuta cu o fisa de post pentru sef serviciu resurse umane intr-un dgaspc?
multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:06, 31 Octombrie 2016
Fisa post sef serviciu resurse umane

- 1. Organizarea şi derularea operaţiunilor de evidenţă personalului în conformitate cu strategia aprobată de Directorul Executiv General în domeniul de activitate al societăţii, pentru realizarea obiectivelor specifice derivate din obiectivele generale ale societăţii;
2. Evidenţa şi păstrarea în arhiva grupului a tuturor documentelor care se creează în societăţi conform reglementărilor în vigoare.
3. Participă din proprie iniţiativă la realizarea activităţilor specifice din cadrul celor 10 sisteme vitale ale unei firme, în limita competenţelor sale şi a atribuţiilor conferite în virtutea postului ocupat:
a) strategie(misiune, viziune, obiective) - da;
b) Elaborarea produsului / serviciului- da;
c) Vânzări / Marketing - nu;
d) Livrarea produsului / serviciului - da;
e) Service post – vânzare - nu;
f) Resurse umane - da;
g) Tehnologie - nu;
h) Finanţe - nu;
i) Sistem informatic – nu ;
j) Management – nu.
4. Participă la crearea şi consolidarea culturii organizaţionale a societăţilor din cadrul firmei în limita competeţelor sale.
5. Analizarea posturilor pentru toate firmele din cadrul firmei. care constă în studierea complexă a acestora din punctul de vedere al factorilor determinabili de influenţă, al atribuţiilor ce le revin, al naturii acestora, al condiţiilor necesare îndeplinirii corespunzătoare a obligaţiilor şi asumării responsabilităţilor, al nivelului de pregătire cerut ocupanţilor lor, al condiţiilor ocupării lor (cerinţe intelectuale, şi fizice, program de lucru, retribuţie, etc.)
Analiza posturilor trebuie să satisfacă cerinţe precise:
a) să fie sistematică, adică să pornească de la obiectivele clar definite şi să utilizeze metode şi tehnici ştiinţifice;
b) să prezinte situaţia reală a posturilor la momentul efectuarii ei;
c) să fie obiectivă şi riguroasă;
d) să se refere la elementele definitorii ale posturilor şi nu la calităţile ocupanţilor acestora;
e) să se bazeze pe instruirea prealabilă a persoanelor însărcinate să facă cercetarea respectivă;
f) să fie subordonată permanent unei viziuni cuprinzătoare asupra lanţului: obiective-activităţi-atribuţii-sarcini şi asupra ansamblului proceselor din cadrul fiecărei societăţi.
6. Analiza posturilor se finalizează cu descrierea şi specificarea posturilor pentru fiecare firma în parte, cu concursul reprezentantilor abilitati dar prin grija serviciului resurse umane.
7. Intocmirea fisei postului care defineşte rolul şi contribuţia postului la realizarea obiectivelor societăţii şi constituie baza Contractului Individual de muncă al ocupantului;
8. Coordonează activitatea Inspectorului de Resurse Umane referitoare la intocmirea de catre acesta a documentelor ce privesc:
-angajarea personalului (contract invidual de muncă, act adiţional de confidenţialitate, declaraţie deţinere carte de muncă, fişa medicală eliberată de medicul de medicina muncii, repartiţii de la şomaj (dacă este cazul), precum şi dosarul personal al angajatului cu copii dupa actele necesare);
- modificarea clauzelor contractului individual de muncă al oricărui salariat din cadrului grupului, întocmeşte act adiţional la CIM;
- desfacerea contractului individual de muncă, întocmeşte decizie de încetare a activităţii salariatului, conform codului muncii şi notă de lichidare;
9. Urmareste înregistrarea la Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea a contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale şi a deciziilor de încetare a activităţii precum şi comunicarea către salariaţi a unui exemplar de contract/act adiţional/decizie;
10. Verifică evidenţa şi pastrarea carnetelor de muncă şi a dosarelor de personal;Urmareste arhivarea dosarelor de personal pentru personalul lichidat, conturilor cu salariile si a altor documente care se creează in cadrul departamentului Resurse Umane şi Salarizare.
11. Participă la realizarea de anchete atunci cand se constată abateri disciplinare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
12. Coordonează transmiterea spre înregistrare la Inspectoratul Teritorial de Muncă Bucureşti a contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale şi a deciziilor de încetare a activităţii pentru salariaţii firmelor si urmareste circuitul acestor documente;
13. Urmareste respectarea termenelor legale pentru înregistrarea oricăror înscrisuri la Inspectoratul Teritorial de Muncă;
14. Actualizează baza de date a angajaţilor din cadrul firmei;
15. Coordonează actualizarea dosarelor personale ale salariaţilor în funcţie de modificările survenite şi aduse la cunoştinţă de fiecare salariat în parte;
16. Actualizează şi transmite la Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea şi Bucureşti registrul electronic de evidenţă a salariaţilor;
17. Asigură îndosarierea corectă a documetaţiei acestui department, precum şi arhivarea înscrisurilor, conform dispoziţiilor legale;
18. Respectă acordul de confidenţialitate semnat cu societatea, asigurând secretul de serviciu cu privire la toate informaţiile la care are acces în virtutea funcţiei deţinute;
19. Urmareste eliberarea adeverinţelor pentru salariaţi, conform solicitărilor şi dispoziţiilor legale;
20. Urmareste ca sa se efectueze informarea în scris salariaţii cu privire la perioadele concediului de odihnă pentru anul în curs, efectuând reprogramările solicitate de salariaţi în măsura posibilităţilor şi a dispoziţiilor conducerii;
21. Coordonează şi urmăreşte efectuarea concediilor de odihnă de către salariaţi;
22. Păstrează o evidenţă strictă şi scrisă cu privire la concediile de odihnă efectuate, a concediilor pentru incapacitate temporară de muncă, precum şi a altor concedii solicitate de salariaţi;
23. Verifică fişele colective de prezenţă;
24. Întocmeşte fişele fiscale şi asigură transmiterea acestora către instituţiile abilitate şi către salariaţi;
25. Efectuează lucrările de statistică impuse de lege şi asigură transmiterea acestora în termenele legale către instituţiile abilitate;
26. Participarea la discutii in legatura cu negocierea unor articole din contractul colectiv de munca si a regulamentului intern, aplicarea corecta a codului muncii si a legislatiei in vigoare
27. Aduce la cunoştinţa salariaţilor clauzele Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ;
28. Asigurarea respectării clauzelor ROF şi a dispoziţiilor legale în dreptul muncii;
29. Informarea instituţiilor bancare despre încetarea activităţii salariaţilor şi solicitarea închiderii descoperitului de cont în aceste cazuri;
30. Întocmirea anunţurilor de angajare şi publicarea acestora, conform solicitărilor conducerii şi conform organigramelor societăţilor ;
31. Selectarea de personal în colaborare cu şefii de departamente, directori sau alte persoane care pot solicita şi efectua angajări în cadrul firmelor ;
32. Întocmirea dosarelor de pensionare pentru salariatii care îndeplinesc condiţiile legale pentru pensionare la limită de vârstă sau pentru invaliditate de muncă, la solicitarea scrisă a acestora;
33. Verifică centralizarea corectă a pontajelor, pe baza pontajelor primite atat de la Centre cat si pe baza pontajelor primite de la celelalte firme de catre cei desemnati sa le execute si existenta ca anexe la conturi a proceselor verbale de receptie, tabele cu sporurile acordate salariatilor;
34. Verifică calculul salariilor si editarea lor ;
35. Urmareste centralizarea pe calculator in centralizatorul conturilor a datelor din conturile de salarii si din statele de plata de la departamentul financiar, a datelor necesare intocmirii raportului statistic lunar si anual si ale altor raportari statistice solicitate;
36. Verifică evidenta lunară a fondului de salarii realizat si a numarului de salariati pe societăţi, categorii de personal, obiective, puncte de lucru,etc;
37. Urmareste evidenta concediilor de odihnă, concediilor medicale, invoirilor, nemotivatelor, primelor de vacantă;
38. Transmiterea la biroul financiar a modificarilor ce apar la salarizare (incadrari, desfaceri de contracte individuale de munca, negocieri de salarii etc.);
39. Întocmirea de grile de salarizare, la cererea conducerii, in conformitate cu reglementarile in vigoare si studierea consecintelor aplicarii lor;
40. Urmareste intocmirea adeverintelor pentru dosarele de pensie cu contributia de asigurari sociale, vizarea lor la Directia Colectari Contributii;
41. Evidenta tuturor salariatilor din societate, a angajarilor, a desfacerilor de contracte individuale de munca conform prevederilor legale in vigoare, a pensionarilor;
42. Transmiterea către compartimentul financiar-contabilitate a notelor contabile pană pe data de 15 ale lunii curente pentru luna anterioară;
43. Verifică întocmirea borderourilor de plăţi prin card a salariilor ;
44. Verifică depunerea declaraţiilor la Instituţiile Publice Locale în conformitate cu legislaţia in vigoare astfel:
- depunerea declaratiei la Inspectoratul Teritorial de Munca pana la data de 25 ale fiecarei luni
- depunerea declaratiei la Directia Muncii pana la data de 25 ale fiecarei luni
- inregistrarea statelor la Inspectoratul Teritorial de Munca pana la data de 25 ale fiecarei luni
- depunerea declaratiei la Directia Muncii pana la data de 25 ale fiecarei luni
- depunerea declaratiei la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă pana la data de 25 ale fiecarei luni
- depunerea declaratiei la Casa de Sanatate pana la data de 25 ale fiecarei luni
45. Verifcă completarea formularelor de concedii medicale cu numarul de zile, baza zilnica, pe baza statului de salariu in vederea depunerii acestuia odata cu declaratia la Casa de Sanatate pana la data de 25 ale fiecarei luni
46. Coordonează arhivarea dosarelor de personal pentru personalul lichidat, conturilor cu salariile si a altor documente care se creeaza in cadrul biroului;
47. Urmareste eliberarea de adeverinte pentru grupa de munca si sporuri pentru fostii angajati ai societatii precum si pentru cei plecati in strainatate in conformitate cu datele extrase din dosarele personale si conturile existente in arhiva;
48. Organizarea si pastrarea documentelor arhivate pe sectii, sectoare, luni, ani, , în conformitate cu Lg. 16/1996 şi legea nr. 358/2002;
49. Ţinerea inventarului arhivei la zi;
50. Primirea documentelor arhivate din anul precedent (numai daca este respectata legea 16/1996 si 358/2002 – copertat, numerotat, snuruit si sigilat);
51. Legarea dosarelor care s-au deteriorat, desfacut;
52. Ţinerea la zi a registrului de evidenta curenta al arhivei;
53. Convocarea Comisiei de Selectionare a documentelor care au depasit termenul de pastrare conform Nomenclatorului arhivistic, numita de conducerea societatii;
54. Selectionarea, scoaterea din evidenta si predarea din arhiva a documentelor care au depasit termenul de pastrare cu aprobarea Comisiei de Selectionare prin proces verbal;
55. Ţinerea evidentei proceselor verbale de predare-primire a dosarelor;
56. Ţinerea legaturii cu arhivele statului;
57. Studierea legislatiei muncii in vigoare, pentru a putea sigura servicii in domeniul resurselor umane si salarizării cu maxim de competenţă;
58. Executarea altor lucrari privind resursele umane si salarizarea si la solicitarea şefilor ierarhici superiori.
59. Asigură funcţionarea Serviciului Resurse Umane si Departamentului Salarizare in conformitate cu prezenta fisa de post care i se va aduce la cunostiintă, sub semnatură de primire.
- participa la negocierile colective;
- transmite si asigura respectarea clauzelor ROF;
- recrutarea si selectia de personal;
Ultima modificare: Luni, 31 Octombrie 2016
Florina RAMBA, Consilier juridic
Puteti sa va ghidati si dupa acest model
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inventariere generala a patrimoniului la o societate comerciala ContSters24622 ContSters24622 Buna ziua, Ma poate lamuri cineva in legatura cu atributiile directorului economic la inventarierea generala a patromoniului? in ce lege si in ce articol pot ... (vezi toată discuția)
De unde sa incep??? ContSters15310 ContSters15310 Am fost angajat intro societate de confectii pe partea de resurse umane. Ce dumnezeu am de facut??? de unde sa incep ?? nu este nimeni aici sa ma indrume. Le ... (vezi toată discuția)
Bună seara un angajat a solicitat o adeverința pt pensionare ... AliDan28 AliDan28 Bună seara Un angajat a solicitat o adeverința pt pensionare iar acea adeverința nu poate fi completata in totalitate deoarece lipsesc state de plată din ... (vezi toată discuția)