Potrivit art. 20 alin. 1 din Anexa VII la Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului plătit din fondurile publice, „la trecerea în rezervă sau direct în retragere, respectiv/a încetarea raporturilor de serviciu, cu drept la pensie, personalul militar, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, pentru activitatea depusă, în funcție de vechimea efectivă ca militar, polițist, funcționar public cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personal civil în instituțiile publice de apărare, ordine publică și siguranță națională, beneficiază de un ajutor stabilit în raport cu solda funcției de bază, respectiv salariul funcției de bază avută/avut în luna schimbării poziției de activitate....„
Dar, aceste dispoziții legale se coroborează cu dispozițiile art. 8 alin. (2) din OuG 57/2015 care stipuleaza ca „în anul 2016, pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, indemnizaţiile, compensaţiile, primele, ajutoarele, plăţile compensatorii, despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie şi alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare, care nu fac parte din solda lunară brută/salariul lunar brut, se stabilesc în raport cu nivelul bazei de calcul al acestora utilizat pentru luna decembrie 2009.„
Avand in vedere cele prezentate institutia este obligata sa recunoasca acest drept ca o creanta pentru persoana trecuta in rezerva fara a exista un act juridic?
Institutia este obligata sa inregistreze in contabilitate ajutorul la trecere in rezerva ca provizion?
Multumesc
Cel mai recent răspuns:
carmen01011958 , moderator
12:22, 8 Noiembrie 2016