avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 370 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale temei legal avans
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

temei legal avans

Buna ziua,

doresc sa va adresez o intrebare referitoare la temeiul legal al avansului acordat de catre cumparator - fie el pj sau pf- in vederea executarii unui serviciu sau comandarii unui anumit bun.
Eu, ca societate comerciala, in ce baza pot sa nu mai returnez avansul acordat de catre client daca acesta se razgandeste ulterior?
Si as vrea aici sa imi dati temeiul legal al acestei probleme si totodata sa imi spuneti in baza carui act acest lucru este posibil: factura este suficienta sau un alt act semnat de cei doi in acest sens?
Ca sa intelegeti ideea, suntem o societate de IT cu amanuntul care onoram comenzi pe baza de avans dar unii se mai si razgandesc. Problema nu e ca se razgandesc, intelegem si noi, problema apare cand cineva comanda "avioane" ce nu ar trece atat de usor si ne tin banii blocati in astfel de lucruri.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: bijulica , utilizator 12:28, 1 Septembrie 2009
Nu este suficient! Societatea IT pe care o reprezentati ofera servicii solicitand un avans, dar pe ce baza, asa... numai verbal! Este firesc ca un potential client, care a avansat o suma de bani pentru un servicii, sa-si ceara banii inapoi pentru ca nu mai doreste acele servicii!
In momentul in care se comanda produsul faci un contract in care specifici ca se ia un avans care, in cazul in care nu se mai cumpara bunul respectiv, nu se mai restituie sau specifici acest lucru pe factura proforma pe care o eliberezi in momentul comenzii.

Numai ca, in conditiile in care vanzarile merg cum merg o asemenea clauza ii va determina pe potentialii clienti sa se gandeasca de doua ori inainte de a comanda iar concurenta de-abia asteapta sa ti-i fure.
tudorioan a scris:

Nu este suficient! Societatea IT pe care o reprezentati ofera servicii solicitand un avans, dar pe ce baza, asa... numai verbal! Este firesc ca un potential client, care a avansat o suma de bani pentru un servicii, sa-si ceara banii inapoi pentru ca nu mai doreste acele servicii!


Nu e vorba de baza..verbala; i se elibereaza o proforma, i se da o chitanta de avans, se face si un act scris in care partile convin la acest lucru, deci din punct de vedere al contabilitatii sunt indeplinite toate conditiile.
Pe mine ma intereseaza exact ce articol din ce lege imi da voie sa spun clientului franc in fata ca acest avans nu i se mai returneaza.
Iulian Manea a scris:


Numai ca, in conditiile in care vanzarile merg cum merg o asemenea clauza ii va determina pe potentialii clienti sa se gandeasca de doua ori inainte de a comanda iar concurenta de-abia asteapta sa ti-i fure.


Sincer, prefer ca acei clienti care se joaca cu timpul si energia noastra sa nu comande de la noi. As putea spune ca lucrurile merg prost si din cauza faptului ca unii nu inteleg ca trebuie disciplina in orice domeniu; mie daca mi se da un avans pentru o asamblare de sistem, eu pun un om la munca pe care trebuie sa il platesc si sa consum resurse ca sa fac acel calculator; daca el isi retrage avansul, eu din ce imi mai platesc omul; si daca in calculatorul acela mai bag si o placa video de 600 de lei ce se cere o data la 3 luni iar cumparatorul se razgandeste a doua zi dupa ce eu am comandat-o deja, chiar ca imi vine sa i-o fac guler clientului.
Deci temeiul legal care ma poate face sa ii refuz returnarea avansului este cel ce ma intereseaza, fara sa existe repercursiuni din partea altor institutii de ex OPC.

MUltumesc
Daca nu exista un astfel de temei legal este suficient un acord scris al ambelor parti cu putere de contract ?
Pana sa ajungem la litigii mai e, iar acuma chiar nu are rost sa discutam despre asta; practica e plina de spete care spun ca o gramada de oameni si-au pierdut avansul pentru ca nu au respectat conditiile contractuale si e vorba de avansuri de mii si zeci de mii de euro, nu sute de lei cum e in cazul nostru.
Am gasit aceste spete, dar nu am gasit enuntata in mod expres baza legala pe care se contureaza aceasta clauza.

Deci revin cu intrebarea: care este temeiul legal al nerestituirii avansului in cazul in care cumparatorul se razgandeste?

Multumesc.
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
ContSters20980, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna ziua, sunt mandrul administrator al unui srl de consultanta ... adrianvoinea.it adrianvoinea.it Buna ziua, Sunt mandrul administrator al unui SRL de consultanta IT. Sunt la inceput de drum, in sensul ca firma e deschisa de ceva vreme, dar abia ... (vezi toată discuția)
Politica de returnare a produselor in 10 zile Srb Srb Din cate stiu exista legea in care ai dreptul 10 zile sa returnezi produsele comandate online. Eu am situatia respectiva: am dat un avans online(proforma), ... (vezi toată discuția)
Returnare plata comanda CosminRP CosminRP Buna ziua, Dpdv legal si al cazurilor deja solutionate de instsanta. O comanda platita 100% in avans (chiar si prin magazin online) in ce conditii poate fi ... (vezi toată discuția)