Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
As avea nevoie de un raspuns la obiect:
in cazul in care CIM prevede conform art.195 din codul muncii ca initiativa plecarii angajatului se face doar cu sportarea de catre acesta a ch legate de training , dar nu am semnat niciodata un act aditional in acest sens si nici nu s-au precizat vreodata costurile de training nici macar verbal...are firma dreptul sa-mi impute cheltuieli si sa imi incarce fisa de lichidare?
Fisa de lichidare poate contine orice tip de cost pt care firma nu are o chitanta semnata de mine?
E absolut necesar ca fisa de lichidare sa fie pe 0 pt a fi acceptata de noul angajator si a se putea inscrie noul job pe cartea de munca?
Datoriile tale fata de fostul angajator nu-i privesc pe cei de la ITM, fisa de lichidare ( in cazul in care ai datorii) se va duce la dep. financiar al noului angajator. Dar atata timp cat stagiul de pregatire nu a avut un minim de 60 zile nu-ti pot imputa nimic. Norocul angajatilor ca in CM nu sunt prevazute si praguri financiare.... pt. ca un angajator care a investit cateva mii de euro in doar 30 zile training... e logic sa vrea o amortizare a investitiei.
Trainingul a durat 5 luni
Exista foi de prezenta angajatilor la curs.
Actul aditional nu s-a semnat insa niciodata si nici o factura sau anexa de costuri.
Cu toata sinceritatea cheltuielile facute erau zic eu inerente investitiei acestei firme noua pe piata romanesca, nu s-au incheiat cu nici o diploma si cunostintele dobandite nu se pot folosi in alta compabie din Romania.
La data demisiei mele (ieri) nu au vrut sa-mi comunice aceste costuri, pe motiv ca ''inca nu s-au calculat'' raspuns pe care il primesc de 3 luni de zile.
Ce parere aveti?
Citeste contractul colectiv de muncala nivel de unitate, e posibil ca prin prevederile de acolo cumulate cu cele din Codul Muncii angajatorul tau sa fie acoperit si sa-ti poata imputa suma. Citeste si Titlul VI din Codul Muncii art. 188 ca sa intelegi mai bine ce inseamna formarea profesionala, pt ca am vazut ca tu ai impresia ca responsabilitatile sunt numai de o parte . Tot in CCM ar trebui sa aveti prevazut si termenul in care se raspunde solicitarilor angajatilor. E imp. de stiut daca aceste cursuri s-au facut si cu scoaterea din activitate.
Contractul colectiv de munca nu s-a semnat. Momentan se poarta negocieri iar angajatorul afirma ca daca nu se va cadea de acord cu forma impusa de el dupa prima negociere prefera sa plateasca amenzi pt neincheierea contractului colectiv decat sa faca concesii in continuare.
F important pt mine ce parere aveti dvs: este de platit de catre angajat traingul pe un software care nu e utilizat nicaieri in Romania? Cum ar fi putut angajatorul sa-si faca investitia in Romania daca nu-i traina pe oameni pe softul respectiv? Unde gasea romani care sa cunoasca acel software?
Si exemple de genul acesta va maipot da.
Este sau nu normal ca un angajator sa faca training cat vrea el de capul lui si cum vrea ca lasa ca dupa 1 an ti-or spune si cat a costat? Sau ca nu am obtinut de la semnarea contracului detalii cu privire la natura muncii desfasurate?
Credeti ca un angajator onest care investeste in angajati mii de euro ""uita'' sa intocmeasca actul aditional si nu calculeaza costurile , refuza sa le comunice si in ziua demisiei angajatului?
Eu din interior va pot spune ca acelea nu au fost chelutieli de training, ci costuri de investitie.
Este desigur parerea mea si a altor angajati..dar adevarul trist este ca multi asa zisi investitori profita de acest articol din Codul Muncii pt a lega de glie angajati tineri fara experienta pe care ii platesc penibil pt studiile si pregatirea lor si nu au intentia de a investi in ei in realitate.