avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 337 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Plata training in cazul demisiei
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Plata training in cazul demisiei

Buna seara.
Acum cateva luni, cand m-am angajat am fost nevoita sa semnez un act aditional in care era mentionat ca va trebui sa platesc perioada de training daca plec inainte de 12 luni. Acum as dori sa-mi dau demisia, insa nu sa si platesc pentru perioada ramasa. Recent am intrat in posesia actului aditional, in care este mentionata perioada de 9 saptamani de training si data la care a fost semnat. In urma training-ului am primit si o "certificare", data de angajator si recunoscuta doar de el, mentionandu-se ca am terminat trainingul, fara ca acea "certificare" sa aiba stampila si semnatura unitatii; o are doar pe a mea.
Nelamuririle mele sunt:
1. In lege este mentionata perioada de 60 de zile minime de training petru a fi obligata sa raman angajata la respectiva firma pt cel putin 3 ani. Este vorba de 60 de zile lucratoare sau calendaristice?
2. Actul aditional NU are trecut numarul contractului de munca si nici NU are stampila si semnatura ITM-ului. (Pe act scrie ca a fost intocmit in 2 exemplare). Este valid in acest caz?
3. Recent mi-am luat un al doilea job la o alta companie, asa ca am trecut de pe full time pe part time, semnand un nou contract de munca (vechiul a fost inchis cu acordul partilor, pentru a-mi putea ridica cartea de munca). In acest caz actul aditional isi mai pastreaza validitatea?
4. Nota de lichidare in cazul de mai sus se da o data cu inchiderea cartii de munca, desi eu raman in continuare angajata cu contract la respectiva firma? Daca nu, in cazul demisiei inainte de termenul de 12 luni, ar putea refuza angajatorul sa-mi dea nota de lichidare?
Daca mi-ar putea da cineva raspunsul la aceste intrebari as fi recunoscatoare.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Antoanela Geaman , Avocat 21:55, 15 Martie 2010
Actul aditional al dvs nu are numar dar poate exemplarul de la angajator are.
Nu o sa puteti pleca pana nu platiti contravaloarea cursurilor.
Lylaa a scris:

Buna seara.

3. Recent mi-am luat un al doilea job la o alta companie, asa ca am trecut de pe full time pe part time, semnand un nou contract de munca (vechiul a fost inchis cu acordul partilor, pentru a-mi putea ridica cartea de munca). In acest caz actul aditional isi mai pastreaza validitatea?


Angajatorul este obligat prin lege (art. 190 Codul muncii) sa asigure participarea la programe de formare profesionala pentru toti salariatii, dupa cum urmeaza:
a) cel putin o data la doi ani , daca au cel ptuin 21 de salariati
b) cel putin o data la trei ani, daca au sub 21 de salariati.
Cheltuielile cu participarea la programele de formare profesionala se suporta de catre angajatori.


Salariatul este obligat sa suporte toate cheltuielile ocazionate de pregatirea sa profesionala numai in situatia in care a beneficiat de un curs sau un stagiu de formare profesionala mai mare de 60 de zile, cu scoaterea partiala din activitate pe o perioada mai maica sau mai mare de 25% din durata zilnica a timpului normal de lucru, sau cu scoaterea totala din activitate.
In actul aditional trebuia specificat clar, pe langa perioada de desfasurare a cursului,si intervalul orar de desfasurare, deoarece cursul se putea desfasura si in afara programului normal de lucru.

Din moment ce vechiul contract a fost inchis cu acordul partilor, angajatorul nu va poate imputa contravaloarea cursului ce face obiectul actului aditional la contractul incheiat deja. Efectele actului aditional inceteaza odata cu contractul.
Cum se poate inregistra intr-o societatea perioada de 60 de zile neplatite ale posibilului viitor angajat? ( stagiul de training)
nu stie nimeni?
daca o sa postati de-avalma intrebari...nu se mai intelege nimic, si nu vi se va raspunde nimic.
Pt Lylaa
1.daca nu expres preizat zilele sunt la rand, nu numailucratoare
2.atat timp cat l-ati semnat nu puteti ivoca ca nu e valabil
3. ca sa gasiti o posibilitate concreta consultati un avocat si aratati-i toate actele , poate gaseste o solutie...salvatoare

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Perioada minima de munca la o firma care oferă training Maria_0 Maria_0 Care e perioada minima la care trebuie sa lucrez la o firma, daca aceasta oferă perioada de training? Buna ziua, doresc sa ma angajez pana încep ... (vezi toată discuția)
Obligatia de a plati perioada de training NICOLETA_NIKI NICOLETA_NIKI Buna m-am hotarat de o perioada sa imi iau un al doilea job....zis si facut am fost la un interviu la un call center - m-au si angajat aproape pe loc. Spun ... (vezi toată discuția)
Dublu loc de munca full time Incepand cu luna septembrie 05 sunt angajat la 2 firme diferite pentru un program intreg de cate 8 ore (de zi). Cartea de munca a ramas la firma cu jobul mai ... (vezi toată discuția)