In Ordonanta nr. 27 din 26/01/2006 art. 4.4 alineatul 4 se face referire la piata relevanta si piata adiacenta. Definirea acestor termeni este cel putin vaga in opinia mea. As dori sa va rog in a ma lamuri, si daca se poate, a si exemplifica ce anume inseamna piata relevanta si piata adiacenta. Multumesc
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a
definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Piata relevanta este delimitata atat la nivelul produselor, cat si in
dimensiunea sa geografica. In general, piata relevanta a produsului cuprinde
toate produsele si / sau serviciile pe care consumatorul le considera
intersanjabile sau substituibile, in functie de caracteristicile produsului, de
preturile si de utilizarea preconizata a acestuia. Este necesar sa fie avute in
vedere si produsele si / sau serviciile care ar putea sa fie comercializate cu
usurinta de catre alti producatori, fara costuri de reorientare importante, ori de
catre concurenti potentiali, la un cost rezonabil si intr-un interval de timp
limitat. Piata geografica relevanta cuprinde teritoriul pe care intreprinderile
respective sunt angajate in oferta si cererea de produse si servicii, pe care
conditiile de concurenta sunt suficient de omogene si care poate fi distins de
zonele geografice invecinate, intrucat conditiile de concurenta difera, intr-un
mod apreciabil, in acele zone.
O „piaţă adiacentă” este acea piaţă a produsului sau a serviciului situată direct în amonte sau în aval de piaţa relevantă.