Buna ziua
Am avut si eu sambata un accident toate lucrurile sunt la inceput si sper sa nu imi fie greu pe parcurs. Accidentul este foarte simplu am oprit la o trecere de pietoni sa dau prioritate pietonilor si am fost izbit de un autotractor cu remorca din spate si proiectat la 30 de metrii.
Masina este intr-o stare deplorabila si sigur va fi dauna totala.Soferul si-a recunoscut vina. Nu era nici o problema caci recuperam paguba de la asigurari dar sunt si victime ce au survenit acestui accident . Soacra mea are o coasta fisurata si marea problema este ca are si maxilarul fracturat de la accident si din cauza lovitorii a ramas si fara jumatate din dintii pe care ii avea in gura, drept pentru care azi a fost operata si abea peste un an de zile o sa ii scoata placuta ce ii tine osul acum. Din acest moment pana anul viitor soacra mea nu isi va putea face dantura din cauza operatiei si in consecinta este fara dinti in gura deci va manca numai mancare pasata timp de un an.
Ce pot face eu?
Am fost la firma de asigurari si astept sa faca scorigul pentru cat voi lua pe masina. Functie de asta o sa vad daca dau sau nu in judecata vinovatul. Am inteles ca pot cere daune morale daca voi fi parte civila in proces.
Ar putea cere toti pasagerii din masina dauna morala din accident chiar daca nu au suferit vatamare corporala grava cum a fost a soacrei mele , pentru ca am fost speriati de moarte cand TIR-ul a intrat in noi? Ori numai soacra mea poate?
Pot negocia cu firma de asigurari pe cale amiabila , pentru daune morale pe langa daunele materiale ale masinii?
Pot ameninta soferul ca voi inainta actele sa inceapa urmarirea penala pentru a il determina sa imi plateasca daunele pe care nu mi le va platii asigutratorul pe cale amiabila si sa nu mai ajungem la judecata?
Cu ce articole pot sa amenint firma de asigurari ca pot cere daune morale foarte mari?
Care ar fi maximul de despagubire pe care mi-l poate da RCA-ul pe cale amiabila?
Sunt intr-o situatie dificila si as dorii sfatul oricui
Am fost azi la politie am vorbit si de IML. O sa iau tot dosarul plus trimiterea si ma voi duce luni dimineata la slobozia pentru a depune dosarul medical la spitalul IML de acolo la un anumit doctor. O sa se stabileasca numarul de zile de ingrijire medicala dupa care voi urma pasii lungi ai unui proces penal(sper sa nu fie foarte lung drumul).
La asigurare ma voi duce marti dimineata cu tot cu devizul pe care il voi primii maine dimineata.
Va multumesc pentru indrumari si astept in continuare sfaturile Dvs.
Am fost azi la asigurari sa imi evalueze masina. Inspectorul de acolo mi-a ales valoarea coeficientului de uzura medie la masina de 7 ani si 9 luni de 70%.
Mi-a spus ca asa a crezut el de cuvinta . Masina are 91078 km si are prima inmatriculare in decembrie 2001. Ce criterii trebuiesc indeplinite pentru a reduce coeficientul de uzura la stare foarte buna ?
Masina are kilomerii putinii nu are zgarieturi arata bine inainte de accident . Singurul lucru e ca nu avea capacele de la roti puse.
Coeficientul de uzura il stabileste el de buna cuvinta sau exista norme si care sunt normele?
Pretul de catalog a fost ales de inspector cel mai ieftin model si fara optiunii. Am facut o solicitare scrisa pentru a venii cineva din partea lor pentru a fotografia optiuniile masinii. in plus fata de pretul de catalog. Diferenta din pretul aratat si pretul de catalog la optiunii creste pretul cu aproximatin 1500 euro.
Iar ceea ce tine de epava au fost calculat cu procentul maxim de 25% avand in vedere ca dauna din deviz era de 600 de milioane.
Poate sa aleaga alt catalig decat Schwacke? El mi-a spus ceva de cataloagele internationale Apia.
Atat Schwake, cat si Apia, cuprind aceleasi preturi pentru marca/model/an fabr./dotari.Este obligatorie luarea in calcul a optiunilor/dotarilor existente pe masina.In catalog sunt preturi si pentru dotari separat ca optiuni pentru modelul care nu le are.
Pentu stabilirea starii de uzura medie, nr. de km. este 15000/an .Ce este in plus se adauga ce este in minus se scade (cate0,6 % /1000Km) fara a depasi limitele (maxima sau minima) pentru vechimea respectiva.
Daca a ales acel procent de 70% si masina are 7,66 ani iar kilomerii masiini sunt 91000 inseamna ca 15000km/an x 7.66 ani = 114900 Km si dupa cum ati spus ca trebuie scazut 0,6 % / an inseamna 114900 - 91078 = 23822 Km
Deci 23,822 x 0,6 = 14,29 % acest procent se scade din cei 70% nu? Adica procentul de uzura este 55,7
Dar cum prin limita minima - maxima la vechimea autovehiculului este de 7 ani si noua luni valoarea minima este de 58% iar cea maxima este de 78% deci asiguratorul este obligat sa treaca valoarea de 58% ca uzura totala a masinii.
Daca am inteles bine va rog sa imi confirmati domnule nucu$
Va multumesc inca o data pentru sfaturile Dvs. mi-ati fost de un real ajutor
Corect!Se scad cate 0,5 procente pentru fiecare 1000Km mai putin parcursi decat media de 15000/an.Nu se poate trece de sub 58% pentru 8 ani vechime(este depasita varsta de 7 ani si 6 luni, deci se iau in calcul 8)
N.B. Scuze pentru eroare.Se scad/adauga 0,5 procente nu 0,6.Rezultatul este tot 58% uzura.
Spre confirmare:
ART.59
(2) In cazul in care exista diferente intre parcursul real si cel rezultat
utilizandu-se media anuala, coeficientul corespunzator starii de intretinere
medie se va corecta cu 0,5% pentru fiecare 1.000 km, fara a se putea depasi
coeficientii corespunzatori starilor de intretinere buna sau satisfacatoare.