avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 524 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare anticipată parțială cadru didactic
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare anticipată parțială cadru didactic

Sunt profesor cu 33 ani vechime și doresc sa ma pensionez anticipat partial la sfârșitul semestrului 1, in februarie 2017. Am motive personale care au intervenit acum!
Nu am funcții de conducere, la scoala toți sunt de acord. La casa de pensii mi s-a spus că trebuie să aduc o hârtie cu aprobarea inspectoratului scolar.
Întrebare: dacă inspectoratul nu-și dă acordul și eu îmi dau demisia mă pot pensiona fara probleme?
Cel mai recent răspuns: Juri 1 , Consilier juridic 22:26, 8 Ianuarie 2017
Cornelia59 a scris:

...
Întrebare: dacă inspectoratul nu-și dă acordul și eu îmi dau demisia mă pot pensiona fara probleme?


Raspunsul este afirmativ la intrebarea dvs.

Cred ca acea aprobare, cu toate ca legea nu o prevede,vi s-a solicitat din cauza acestui articol :
Legea nr.1/2011
art.284
(1) Personalul didactic beneficiază de pensie în condiţiile prevăzute de legislaţia de asigurări sociale şi pensii care reglementează sistemul public de pensii.

(2) Personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control se pensionează pentru limită de vârstă, anticipat şi anticipat parţial, la data încheierii anului şcolar în care împlineşte vârsta standard de pensionare sau, după caz, în situaţia pensiei anticipate şi anticipate parţială, vârsta standard redusă cu cel mult 5 ani.
.....
Mulțumesc frumos pentru răspuns. Menționez că eu am împlinit vârsta standard de pensionare de aproape doi ani deja, adică nu în cursul acestui an scolar. Deci nu înțeleg de ce sa solicit aprobarea inspectoratului școlar?
Dacă ați împlinit vârsta standard de pensionare, nu se poate vorbi despre pensie anticipată parțială.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură