Buna ziua,
Imi cer scuze dar nu stiu daca am postat in sectiunea potrivita.
Va rog frumos, daca se poate un sfat si va multumesc anticipat.
Am o firma de curatenie scari de bloc si aceasta este singura activitate a noastra. Incercam sa tinem preturile cat de cat mici, ne platim salariatii la timp, cu taxele suntem mereu in urma dar platim. Stiu ca ma veti certa dar, altfel nu se poate "trai" in aceasta tara.
Problema este urmatoarea: avem un client, cu o scara de 8 etaje, vechi de 3 ani. In tot acest timp (imi asum ce voi spune si am si dovezi+martor), ca sa putem tine contractul, i-am dat "spaga" 100 lei/luna. Adica: contractul era de 650 lei iar noi incasam doar 550 lei. Pentru o scara ca a clientului respectiv, se da spaga maxim 50 lei. Angajatul de la scara este al nostru. La un moment dat, ne-a marit "spaga" de la 100 lei la 200 lei. El a facut urmatorul lucru: i-a dat mesaj (nici macar nu a sunat) casierei si i-a spus din start, sa vina cu factura in valoare de 750 lei, in loc de 650. Normal ca am intrebat casiera de ce a cerut asa ceva si i-am spus ca nu sunt de acord. Ea l-a sunat pe client, i-a comunicat iar clientul a zis "bine, vino cu factura de 650 lei". Casiera s-a dus la el, i-a dat factura si chitanta si a asteptat sa ii dea banii. Surpriza ! Din 650 lei, i-a dat doar 50 lei. Motivele invocate de client: "am oprit 300 lei, salariul omului pe luna decembrie 2016, ca nu am de unde sa stiu daca voi i-l dati (desi stia ca i l-am intotdeauna la timp, pe fiecare 15 si 30), 50 lei ca am cumparat eu materiale (dar nu i-a aratat niciun bon si oricum, luasem noi materiale inainte de Craciun),
si 150 lei, tot salariu partial al angajatului pe jumatate luna. Puteti sa va duceti la politie sau unde vreti, ca nu va dau alti bani ca nu ies eu in pierdere." mentionez ca la noi, salariatii, au data de salariu pe fiecare 15 ale lunii urmatoare (conform CIM) dar mai sunt si angajati care i-au de 2 ori pe luna, cum este cel in cauza. Mai mentionez ca, salariatul respectiv, mai are 3 scari dar in particular si ne-a spus ca vrea salariul de la noi, in ianuarie 2017, pana in data de 10 deoarece, inainte de Craciun, si-a luat salariul intreg de la scarile celelalte si dorea sa mai aba bani de luat si in ianurie. motiv pentru care, clientul ne-a oprit cei 300 lei desi, stia ca noi ii dam bani si stia de dorinta angajatului. Clientul s-a suparat ca nu am fost de acor cu cererea lui, motiv pentru care, a facut acest gest urat. Casiera este o doamna mai putin curajoasa si nu s-a luat cu el la cearta, m-a sunat imediat doar ca, domnul client, nu a vrut sa vorbeasca cu mine, pe motiv ca se grabea sa plece cu sotia la cumparaturi. mai mentionez ca, uneori, domnul client, mai in gluma mai in serios, in discutiile cu mine, avea grija sa imi mentioneze ca este "smecher de rahova". Mai este o problema acolo care nu stiu daca este legala sau nu: domnul client este administrator la acea scara iar sotia este presedinta tot la acea scara.
Ce pot face sa imi recuperez banii sau daca nu se poate, ce pot face impotriva lui, ca sa nu mai faca si cu altii asa. Imi asum vina ca am dat spaga, imi asum plata a oricaror amenzi sau ce or mai veni dar, nu doresc ca acest "smecher de rahova", sa mai faca si altor firme asa ceva. Eu m-am gandit asa: sa ii fac o plangere la primaria sector 5, cu numele meu si nr. tf. la care pot fi contactata si totodata, sa fac un document, in care sa detaliez toata situatia si sa il bag in cutiile de scrisori ale locatarilor dar nu stiu daca este legal sa fac asa ceva. Stiu ca locatarii au deja intrebari dar fara raspuns, in legatura cu faptul ca ceva nu este in ordine cu dl. administrator si sotia acestuia.
Mai pot anula factura, cu un document justificativ in spate ? originalul nu vrea sa mi-l dea, pe motiv ca "ce...sunt prost sa va dau factura inapoi..."
Va multumesc frumos anticipat, pentru ajutor si intelegere.
Cu tot respectul,
Mariana Florea
Cel mai recent răspuns:
maria3000 , utilizator
20:01, 11 Ianuarie 2017