avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata intretinerii la furnizor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata intretinerii la furnizor

Sunt un locatar de pe aceeasi scara cu unul din utilizatorii de pe forum.Intrebarea mea este : mai multi locatari de pe aceeasi scara,putem plati facturile de la furnizori,in contul intretinerii lunare afisate? administratorul nostru afirma ca-i doar contabil(platile catre furnizori le face presedinta,dupa bunul ei plac). Intrebare : este obligat administratorul sa ne taie chitante,in baza facturilor platite de noi la furnizori?
Am procedat asa o luna si in urma hotararii ad.generale, de a avea fiecare scara chitantier separat si plata separata; am platit factura de la Radet si admin.ne-a taiat chitante la fiecare locatar, iar acum presedinta nu mai este de acord sa procedam la fel,spunand ca nu mai vrea ea. A 2-A OARA CAND AM FACUT ACELASI LUCRU, PRESEDINTA NU A MAI FOST DE ACORD, MOTIVAND CA NU ESTE LEGAL SI NE-A TRECUT-IN LUNA URMATOARE- RESTANTIERI SI CU PENALIZARE. NOI PLATIND DIRECT LA FURNIZOR, EA NU A MAI AVUT CU CE SA PLATEASCA CE VROIA EA. E legal sau nu este legal, sa platim direct la furnizori? Va multumesc,anticipat.

Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 06:10, 9 Februarie 2015
Se pot face si glume dintr-astea, dar trebuie sa aveti mai multe informatii, iar contabilitatea as. prop. trebie sa se "sincronizeze" cu a furnizorului, dar este ca si cum ne-am scarpina la urechea dreapata, cu mana stanga...

Probabil ca sunt niste probleme locale la as. dvs. In acest caz, puteti lua contul as. prop. si virati banii in acest cont: Proprietar Ionescu, adresa, c/al. intretinere DEC. 2014;
Bine, acum se poate achita intretinerea si prin alte mijloace, insa este bine sa se stabileasca un protocol intre asociatie, banca, proprietar.
Banii intra in aceeasi gestiune, presupunand ca, in acest fel sunteti "la zi" cu plata intretinerii.

Faza ca dvs. platiti intretinerea direct la furnizor (cat platiti - cat este afisat pe LP?) si apoi obligati admin-ul sa va taie chitanta - este o adevarata nebuloasa... Pai cum, in momentul in care achitati la furnizor, nu va elibereaza un document, o chitanta? Mai vreti inca una de la asociatie? Si cine in lumea aceasta va taie o chitanta fara sa-i predati niste lovele?
Chiar sunteti nostimi... Mai bine faceti schimbari pe-acolo. Presedintele as. prop. nu trebuie sa se bage prea tare in gestiune. Ai administrator-casier, ai contabil sau cenzor, lasa-i pe acestia sa se ocupe departea financiar-contabila. Aaaa, daca el face incasarile, achita facturile, tine contabilitatea, ei bine, poate sa faca acest lucru, dar nu tre' sa derutezi oamenii cu "manevre" dintr-astea - o luna platesc direct la furnizori, luna urmatoare achit la casieria asociatiei...

Dvs. intrebati:
E legal sau nu este legal, sa platim direct la furnizori? Va multumesc,anticipat.


Nu ar fi nimic ilegal, de ce sa fie, dar v-am zis, trebuie sa aveti mai multe informatii - cod as. prop. la furnizor, nr. factura, suma pe care trebuie sa o achitati; apoi, asa vad eu - luati chitanta de la furnizor, ii faceti o copie, retineti copia si originalul il predati la as. prop.... Este complicat...

Poate ne povestiti, presedinta, inafara ca achita furnizorii "cum vrea muschii ei", ce mai face de v-a suparat asa de tare?
Ca sa platiti la furnizor nu este nelegal, dar nici normal decat daca se stabileste asa in cadrul asociatiei. Nu fiecare face ce vrea de capul lui, pentru ca astfel se fac incurcaturi in contabilitate.

Daca vreti sa platiti la furnizor direct trebuie sa vrea asa si asociatia prin regulamentul de functionare, sa vrea si furnizorul, sa stiti si codul de client al asociatiei.
Chitanta de la furnizor se emite in numele si in contul asociatiei, nu in contul dv. personal pentru ca nu aveti contract direct dv. cu furnizorul.
O data emisa chitanta, va prezentati cu ea la casier (contabil, administrator) o predati ca acesta sa o scada in contabilitate si.... in schimbul acestei chitante va elibereaza dv. o chitanta pentru plata intretinerii.
Este o modalitate complicata si riscanta de a crea incurcaturi, asa ca renuntati la acest mod de a va plati intretinerea.

Care e de fapt problema intre dv. si presedinta? De ce ati ajuns in aceasta situatie neobisnuita?
Am citit cu atentie cele afirmate mai sus: sunt cateva erori fundamentale.
Chitanta emisa de asociatie atesta ca acel casier a primit niste bani in moneda nationala, in niciun caz nu se poate emite chitanta in baza altei chitante.

In al doilea rand plata directa la furnizor trebuie sa se faca in baza unui protocol anexa la contract. Radet nu are contract cu locatarul X de la apartamentul cutare.

Reamintesc ca cei de la RADET Bucuresti au venit cu o nazbatie, care s-a impamantenit, si anume se dau chitante pentru ajutoarele banesti. Au fost administratori isteti care s-au decontat in registrul de casa cu aceste chitante si si-au insusit sume importante de bani. Fireste, am aflat despre asta cand au fost prinsi si dati in judecata.
Nu este nici eroare si nici fundamentala.
Numai ca operatiunea de incasare s-a facut pe scurtatura.
Cand locatarul prezinta chitanta, casierul ii elibereaza chitanta de plata intretinere (in valoarea chitantei de la furnizor), trece in registrul de casa la rubrica incasari acea plata si in aceeasi zi inregistreaza in registrul de casa plata la furnizor. Deci rezultatul celor doua operatiuni este 0.

Cat priveste chitanta de la RADET este foarte normal sa fie trimisa la asociatie pentru ca aceasta sa o scada din ce datoreaza furnizorului.
Ca administratorii opereaza gresit asta e alta poveste, dar ca si-ar insusi acesti bani este putin probabil.
1. Valoarea chitantei se scade celor inscrisi in borderoul trimis la primarie pe lista de intretinere si atunci oamenii platesc mai putin la cota lunara. Daca administratorul mai scade o data chitanta in registrul de casa se inregistreaza cu pierdere, nu cu castig pentru ca valoarea e scazuta de doua ori, pe lista si in registrul de casa.
2 Daca ajutorul nu este trecut pe lista, atunci cand omul vine sa plateasca intretinerea ii completeaza chitanta pentru suma intreaga trecuta pe lista, dar ii incaseaza mai putin cu valoarea acestui ajutor. E putin credibila situatia ca un indreptatit la ajutor sa nu stie ca il are si ca trebuie sa i se scada din intretinere. In acest caz chitanta de la RADET in intregime se scade in registrul de casa si rezultatul e tot 0.


Bun doamna, am inteles oarecum rationamentul dvs, desi sa ma bata Mos Craciun daca personal as face asa ceva...

As. prop. care adopta acest sistem (desi am inteles ca nici ei nu sunt de acord) are mai multi furnizori, deci proprietarul Xulescu, face plati separate la 3-4 furnizori si se prezinta la asociatie si eu amarasteanul de administrator-casier trebuie sa-i "operez" in fisa personala de cont toate cele 3-4 plati - insa Xulescu mai are de achitat si acele costuri pe CPI, o reparatie la subsol efectuata cu un nene care nu are firma, nu elibereaza chitante si facturi, niste salarii la personalul angajat... Da? Unde la achita? Sau nu le mai achita? Sa zicem ca vrea sa le achite, pune banul jos si ii eliberez chitanta, da? Deci unde am ajuns va rog?

Apoi, in asociatie mai sunt inca vreo 100 de propeiatari (platitori), si tre' sa repet figura cu inregistrarile succesive de 100 de ori, da?

Ma lasati? Plec singur de la asociatia unde niste proprietari care nu au ce face, umbla prin tot orasul sa achite niste furnizori. Sau poate merge la o banca si blocheaza functionara 30 de minute pentru a achita 175 lei... (deh, are omul de achitate 3-4 furnizori, functionara ii cere copia facturilor, trebuie sa le scaneze, apoi tre' sa scrie cine esti si ce adresa ai)...
Bine, incercati, ca incercarea moarte n-are, zice un proverb...
.........................
@amvirdan,

Reamintesc ca cei de la RADET Bucuresti au venit cu o nazbatie, care s-a impamantenit, si anume se dau chitante pentru ajutoarele banesti. Au fost administratori isteti care s-au decontat in registrul de casa cu aceste chitante si si-au insusit sume importante de bani. Fireste, am aflat despre asta cand au fost prinsi si dati in judecata.


In tara nu se mai practica asa ceva, dar daca ziceti dvs. ca se practica in Bucuresti, nu va pot contrazice.
La noi se lucreaza numai cu hartii. Faza este ca proprietarul primeste o Decizie a primarului prin care il informeaza ca, conform documentelor intocmite, poate sa primeasca un ajutor pentru incalzirea locuintei pentru luna... in valoare de, sa zicem, 145,65 lei.
Cand apare lista de plata el observa ca ajutorul acordat este de fapt in valoare de 15,73 lei, astfel ca incep discutiile, cauite dom'le ce scrie aici...
Daca cineva este interesat, putem discuta....

Alte discuții în legătură

Ajutoare de caldura scazute in registrul de casa! migaste migaste am preluat administratia unui bloc si, ulterior preluarii, am constatat ca fostul administrator a scazut ajutoarele de caldura (bonul de casa eliberat de RADET ... (vezi toată discuția)
Incarcare nejustificata la intretinere patty37 patty37 sper sa ma poata indruma cineva ce trebuie sa fac....in anul 2008(martie) am fost somata de catre o firma de recuperari ca in termen de 15 zile sa-mi achit ... (vezi toată discuția)
Chitante radet ndan57 ndan57 chitantele/bon de casa primite din partea RADET-ului ptr. \"ajutoare\" se trec in registrul de casa la incasari?. multumesc. (vezi toată discuția)