elga50 a scris:
Intre inregistrarea in registrul de casa cu suma diminuata, rezultata din chitanta data locatarului si ce avea de plata pe lista se creaza o diferenta - tocmai subventia. In acest caz in registrul de casa se trece, rand cu rand (fiecare locatar in parte), chitanta de la RADET, cu specificatia "Subventie RADET in luna.......". Metoda aceasta nu e recomandata, din punctul meu de vedere pentru ca se pot crea incurcaturi, plus ca locatarii daca nu se vad pe lista cu subventia pusa....isi pot inchipui ca administratorul le fura subventia. Pana sa-i lamuresti cum devine chestia....te incarci de "doamne-ajuta"!
De acord cu prima parte a mesajului, dar cea de-a a 2-a parte...
Se incaseaza pe chitanta si se consemneaza in registrul de casa suma de plata, nesubventionata, platita efectiv de proprietar. Nu exista nici o diferenta in registrul de casa. Deabia in fisa individuala unde este consemnata suma de plata conform listelor, conform consumului apare diferenta cand se consemneaza in fisa individuala a proprietarului suma incasat va mai ramane o diferenta. Acea diferenta este subventia. In aceeasi fisa individuala se consemneaza, se scade suma subvenntionata, conform tabelelor sau situatiilor si diferenta dispare, se soldeaza. Aceste sume primite pe tabele se pot afisa pe o coloana separata pe lista de plata si se face automat diferenta de plata (total de plata, rest de plata).