Problema e urmatoarea: avem o doamna administrator care tine contabilitatea, are atestat si are incheiat un contract cu Asociatia. Din cauza serviciului, nu ajunge in timp util pentru a incasa banii de intretinere, lucru pe care il face in schimb sotul acesteia. I-am atras atentia sotului ca ceea ce face nu e legal, neavand nicio calitate.
1. Este legal asa ceva ?
2. Ce pot face pentru a remedia aceasta situatie ?
Daca ar fi o firma de administrare, acolo o persoana face treaba de bun gospodar, alta persoana face contabilitatea si o a treia persoana face casieria.
Aici e o activitate de familie: sotia si-a delegat sotul sa faca incasari.
Raspunderea este a sotiei.
Aveti doua variante:
1. Acceptati situatia, ca doar nu o sa o fure sotul pe sotie.
2. II luati din salariu doamnei si il angajati pe domnul casier.
Este acelasi lucru, dar nu inteleg ce va deranjeaza, este doamna mai draguta si va face placere sa o vedeti?
Nu e vorba de faptul ca sotia e mai draguta sau nu... dar a existat o problema.
Cateva luni la rand am platit diferente la apa rece datorita faptului ca unii locatari nu au citit contoarele sau aveau probleme la ele. I-am sesizat asta in prima faza presedintelui, iar acesta m-a "indrumat" catre administrator - ca el este cel "care face calculele" si imi va explica.
In momentul in care am cerut lamuriri - de ce platesc in plus ce altii "consuma" ( sunt persoane in bloc care nu deschid usa pentru verificari ) - mi-a raspuns foarte infuriat "ca asta e situatia si nu are de ce sa-mi dea explicatii". Am dorit sa vorbesc cu sotia dansului, iar aceasta mi-a raspuns la fel ca sotul.
Acum, revenind la problema, la un asa presedinte si la un asemenea administrator - care nu respecta deloc nicio lege - ce e de facut cu ei ?
Tin sa precizez ca blocul e foarte "ciudat" din punctul asta de vedere si anume: pe nimeni nu intereseaza nimic; sunt foarte putine persoane care vin la sedinta; fondul de rulment nu se mai plateste din 2007; fond de reparatii nu exista; toate raspunsurile se dau verbal, chiar daca le sunt adresate in scris... etc... Nici macar in momentul in care au venit cei cu reabilitarea blocului si au spus ca trebuie facut un fond de reparatii pentru cei 20% din valoare pe care ii platesc locatarii - nu s-a facut nimic !
Deci nemultumirea dumneavoastra nu este cine incaseaza, doar indolenta presedintelui si administratorului, administrator care este angajatul asociatiei, factorul de decizie este presedintele si comitetul, dumneavoastra cu dansii trebuie sa lamuriti orice nemultumire pe care o aveti.
Ca nu vin proprierarii la sedinte, ca sunt foarte multi pe care nu ii intereseazace se intampla, cum se repartizeaza facturile, pe ce dau banii, asta este in foarte multe asociatii.
Iar diferentele la apa rece si apa calda sunt in toate asociatiile, cele de apa rece sunt cele mai fregvente datorita garniturilor defecte de la vasele de WC, pe care multi nu le schimba, desi costa foarte putin si nu este nevoie de un instalator pentru schimbare.
Daca nu sunteti multumiti de activitatea presedintelui si a comitetului, aveti posibilitatea sa ii schimbati conform Legii 230/2007.