Buna ziua,
La locul de munca in care lucrez, respectiv o bijuterie, suntem obligati sa platim lipsurile constatate la inventar, desi nu este vina noastra. La locul de munca anterior, tot in retail, nu le plateam. Cum este corect din punct de vedere legal? Daca are vreo relevanta, la locul de munca actual nu avem firma de paza in magazin, doar buton de panica la care vine un agent in cazul in care il declansam noi, pe cand la celalalt aveam agenti de paza prezenti in magazin.
Multumesc.
Referitor la plata lipsurilor, acestea se recupereaza conform prevederilor din contractul colectiv de munca incheiat la nivel de firma.
Paza trebuie sa se asigure cu respectarea prevederilor Legii nr.333/ 2003 cu modificarile si completarile ulterioare, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, respectiv a Normelor de aplicare a legii, aprobate prin HG nr. 301/ 2012 cu modificarile si completarile ulterioare. Trebuie efectuata o analiza de risc la securitatea fizica pentru bijuteria respectiva, in urma careia se stabileste daca este necesara paza in magazin sau doar instalarea unui buton de panica.
Multumesc pentru raspuns. Presupun ca atata timp cat nu am semnat nimic in acest sens (contract colectiv sau individual de munca), este un abuz daca mi se opresc banii pe produsele lipsa?
Astfel de prevederi se mentioneaza in contractul colectiv de munca intocmit la nivelul firmei, nu in CIM.
La stabilirea salariului din CIM, in mod normal, angajatorul trebuia sa mentioneze, cel putin verbal, cum se recupereaza lipsurile inregistrate.