avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara platita anticipat
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara platita anticipat

Sunt divortat de peste 3 ani un divort amiabil cu toate ca am un copil de 7 ani impreuna cu fosta nevasta.
Am doua intrebari:
1- in momentul in care lucrez ca sezioner in U.E deci un serviciu care nu ii stabil pot fii dat in judecata pentru marirea pensiei alimentare in contextul in care la divort s-a stabilit pensie alimentara 25% din brut minim pe economie in momentul in care nu muncesc si 25% din venit in momentul in care am un serviciu stabil
2 - am posibilitatea de a platii integral pensia alimentara pana la 18 ani ai copilului si in ce context
Cel mai recent răspuns: AV. GABRIELA GERBER , Avocat 13:32, 25 Ianuarie 2017
MirceaTS a scris:

2 - am posibilitatea de a platii integral pensia alimentara pana la 18 ani ai copilului si in ce context

Art. 533, alin 3, din NOUL COD CIVIL:
(3) De asemenea, părţile pot conveni sau, dacă sunt motive temeinice, instanţa de tutelă poate hotărî ca întreţinerea să se execute prin plata anticipată a unei sume globale care să acopere nevoile de întreţinere ale celui îndreptăţit pe o perioadă mai îndelungată sau pe întreaga perioadă în care se datorează întreţinerea, în măsura în care debitorul întreţinerii are mijloacele necesare acoperirii acestei obligaţii.
Nu e neaparat nevoie de dosar in instanta daca aveti deja stabilita obligatia in procent printr o hotarare anterioara.

Pe perioadele cat lucrati ii platiti 25% din venitul realizat.
Am de facut o rectificare
- in acte scrie 25% din venitul minim (nu scrie brut sau net)
- din care trebuie calculata pensia???