Buna ziua!
Sunt membru fondator al unei Asociatii non-profit si doresc sa o inchid, atat eu cat si ceilalti 2 membri.
Va rog sa imi spuneti daca, pe langa decizia adunarii generale, mai sunt necesare si alte acte de depus la tribunal. Am citit pe internet dar nimic clar : avem nevoie de un lichidator? Daca este nevoie, poate sa fie unul dintre noi?
Si inca ceva: mai intai iese hotararea judecatoreasca de desfiintare iar in baza ei transferam bunurile? Avem in contul asociatiei o suma de bani pe care vrem sa o transferam altei asociatii.
Multumesc
OG 26/2000
art.54
(1) Asociaţiile şi federaţiile se dizolvă:
a) de drept;
b) prin hotărârea judecătoriei sau a tribunalului, după caz; c) prin hotărârea adunării generale.
art.57
Asociaţia se poate dizolvă şi prin hotărârea adunării generale. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, hotărârea adunării generale se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie îşi are sediul, pentru a fi înscrisă în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
În cazul dizolvării prevăzute de art. 57, lichidatorii vor fi numiţi de către adunarea generală, sub sancţiunea lipsirii de efecte juridice a hotărârii de dizolvare.
Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau persoane juridice, autorizate în condiţiile legii.