Buna seara! Vreau sa fac o plangere impotriva unui functionar de la primarie. Ce trebuie sa fac mai exact, e vreo procedura anume sau depun pur si simplu plangerea la registratura institutiei? Merci
Povestea este urmatoarea: sotia a mers acum 2 ani la Serviciul de Prestatii Sociale si a intrebat daca poate depune dosarul de indemnizatie ptr copilul nostru cu handicap mediu (pe atunci el avea 4 ani, iar sotia nu lucra). I s-a spus ca nu beneficiaza de nimic in afara de alocatia de 200 lei. Acum o luna sotia a cunoscut o doamna care are si ea un copil cu handicap. Ea primea 400 lei pe luna pana in iunie, iar din iunie suma a devenit 1060 lei. Asa am avut certitudinea ca dosarul trebuie depus. Sotia a mers din nou la Serviciul de Prestatii Sociale si ... surpriza! copilul iarasi nu se incadra pentru indemnizatie. Sotia a insistat si functiona in cauza a inceput sa tipe la sotie, sa-i zica ca e deja enervanta si ca cerseste niste sume la care nu are dreptul. Abia intr-un final una dintre functionare si-a dat seama ca sotia avea dreptate. In sfarsit, dosarul i-a fost acceptat (copilul are 6 ani si jumatate). Deci, sotia va primi indemnizatie doar pana la vara, cand copilul implineste 7 ani.
Problema e ca nu putem sa beneficiem retroactiv de contravaloarea indemnizatiei neincasate (e vorba de vreo 150 milioane vechi).
Ce sa facem? Am depus o plangere la registratura institutiei... Urmeaza sa mergem in audienta la director. Multumim
Din pacate pentru dvs. sunt de parere ca atata timp cat nu ati formulat cererea in scris, nu veti avea castig de cauza. „Verba volant, scripta manent” in traducere „Cuvintele zboara, scrisul ramane”. Desigur, puteti actiona institutia in judecata si sa cereti primarului derularea unei anchete interne, dar e putin probabil sa gasiti atata sinceritate din partea functionarilor incat sa recunoasca cum ca nu cunosc legea, ori ca functionara respectiva se face vinovata pentru neplata. Incercati, poate asa sensibilizati functionarii pentru a se implica mai mult in solicitarile cetatenilor si a fi profesionisti. In definitiv profesionalismul este unul dintre principiile codului de conduita a functionarului public.
Sotia nu a depus nimic acum 2 ani in vederea solicitarii indemnizatiei, mergand pe premisa ca functionarul stie mai bine daca este eligibil copilul pentru indemnizatie sau nu. Dar acum cand a mers la Serviciul Prestatii Sociale s-a facut caz mare, toti functionarii se adunasera sa-si dea cu parerea daca e cazul sa depunem dosarul sau nu. Va dati seama cat de profesionisti au fost... Deci, singurii martori au fost colegii de birou ai acelui functionar. Ma indoiesc si eu ca vreounul dintre ei va lua partea sotiei mele. Insa a mai existat o convorbire telefonica cu acea functionara (sotia a sunat pe numarul de fix al institutiei) in care i se spune sotiei ca acest copil nu este iligibil ptr indemnizatie. Daca nu ma insel, acele convorbiri se inregistreaza. Asta ar fi o dovada. Ce parere aveti?
Asa se procedeaza, de regula: se actioneaza in instanta instututia, nu functionarul vinovat? Multumesc
Eu va inteleg supararea dar din punctul meu de vedere nu numai functionarul are obligatia de a va informa ci si dvs. in calitate de simplu cetatean aveti obligatia de a va cunoaste legile, implicit drepturile si obligatiile dvs.mai ales in problemele care va privesc direct. Sunt de parere sa asteptati raspunsul primarului. Cine stie, poate ca una dintre functionare se va teme in urma cercetarilor administrative si va spune adevarul. Dvs. sa dati amanuntele in scris, care sunt persoanele care ar putea fi audiate de catre ordonatorul de credite si sa vedeti ce iasa. In definitiv nu aveti ce pierde.