avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 479 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cartea imobilului pentru cei fara asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cartea imobilului pentru cei fara asociatie de proprietari

Buna ziua,

Am o problema cu "seful de scara" (scara unde locuiesc nu este arondata la asociatie), imi cere copie dupa buletinul meu si al sotiei + dupa certificatele de nastere ale copiilor. Am nevoie sa stiu daca este legala aceasta solicitare din partea lui tinand cont de confidentialitatea actelor personale si de faptul ca el este sef de scara cu numele.

Multumesc anticipat
Ultima modificare: Miercuri, 1 Februarie 2017
alex2017, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 15:31, 6 Februarie 2017
Faceti fotocopii dupa cartile de identitate si dati cu marker peste CNP daca nu vreti sa-l stie. Nu va poate obliga sa fie altfel si astfel respectati legea.
Art. 38
(1) Organizarea activitatii de tinere a evidentei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administratiei si Internelor, prin unitatile de politie.
(2) Cartea de imobil se intocmeste si se actualizeaza de catre persoana anume desemnata, cu acordul acesteia, de catre proprietarul imobilului sau de asociatia de proprietari; in cazul asociatiei de proprietari, responsabilul cartii de imobil este, de regula, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociatiei.
(3) Pastrarea, actualizarea si utilizarea datelor din cartea de imobil de catre persoana desemnata in acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa inscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliaza sau au resedinta in imobilul respectiv si sa o prezinte, la cerere, politistilor sau lucratorilor serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.

[ link extern ]
Nu sunteti obligat sa ii dati fotocopii dupa certificatele copiilor, ati vazut ca in ordonanta scrie doar de cartile de identitate. Le spuneti numele si varsta, ajunge.
Multumesc pentru raspuns

Dar totusi nu este suficient sa-i arat cartea de identitate fara o copie care sa ramana la el?
" Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa inscrie, pe baza actului de identitate," nu scrie nimic de copie aici , de aceea intreb
In dispozitiile care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari nu este prevazuta calitatea de "sef de scara"
Nu are legatura constituirea si actualizarea datelor din cartea de imobil cu "arondarea la asociatie "
Este temeinica si legala solicitarea de consemnare a datelor de identificare a locatarilor dintr-un condominiu
Cartea de imobil este un document ,un mijloc de monitorizare a persoanelor care locuiesc in imobil si un mijloc de determinare a proprietarilor, date necesare nu numai pentru proceduri judiciare ci si in caz de avarii ivite la partile comune din condominiu, atunci cand interventia rapida – prin contactarea proprietarului - poate determina diminuarea pagubelor.
Pe de altă parte, evindenta corecta a numarului de persoane, determina si are o incidenta directa asupra sumelor ce sunt repartizate in listele lunare de plata-raportat la numarul de persoane prezente-vazi disp HG nr 1588/2007
Există dispozitii imperative cu privire la obligativitatea constituirii cartii de imobil, dispozitii care prevad termene si obligatii in sarcina proprietarilor dar si in sarcina asociatiei si in cazul inexistentei entitatii juridice a reprezentantilor locatarilor
Comitetul executiv poate realiza demersuri pe langa organele abilitate=politia teritoriala in vederea intocmirii cartii de imobil.
O.U.G. nr.97/2005 prevede :
Art.36 Persoana care găzduieşte o altă persoană, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art.32 alin. (2) lit. a), are obligaţia de a anunţa poliţia sau serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul.
Art.37 (1) Evidenţa locatarilor prin cartea de imobil se ţine în următoarele categorii de imobile care dispun de mai multe unităţi locative, astfel cum acestea sunt definite de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: a) destinate cazării în comun; b) care servesc total sau parţial ca locuinţă. (2) Dispoziţiile alin. (1) nu sunt aplicabile locatarilor imobilelor situate în incinta unităţilor militare, a sediilor misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare sau locuinţelor destinate exclusiv personalului acestora, precum şi, după caz, membrilor familiilor şi persoanelor aflate în îngrijirea acestora.
Art.38 (1) Organizarea activităţii de ţinere a evidenţei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin unităţile de poliţie.
(2) Cartea de imobil se întocmeşte şi se actualizează de către persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociaţiei.
(3) Păstrarea, actualizarea şi utilizarea datelor din cartea de imobil de către persoana desemnată în acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Responsabilul cărţii de imobil are obligaţia să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reşedinţa în imobilul respectiv şi să o prezinte, la cerere, poliţiştilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se întocmeşte într-un singur exemplar, care se păstrează la responsabilul cărţii de imobil.
Art.39 (1) Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare. (2)Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil.








Ma repet:
"sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil."

Nu scrie de copie dupa acte
alex2017 a scris:

Dar totusi nu este suficient sa-i arat cartea de identitate fara o copie care sa ramana la el?
" Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa inscrie, pe baza actului de identitate," nu scrie nimic de copie aici , de aceea intreb

A, ba da. Nu sunteti obligat sa ii lasati o copie.
V-am raspuns asa in ideea ca dandu-i-o fara CNP scapati de discutii inutile si/sau enervante, daca omului i-a intrat in cap ca vrea o copie o sa va bata la cap.

Alte discuții în legătură

Cartea de imobil alyioana alyioana Buna ziua.\"Seful de scara\" s-a mutat, sotul fiind ales de catre locatari noul \"sef de scara\", primind Cartea de Imobil.Aceasta nu a fost actualizata de ... (vezi toată discuția)
Buna seara,rog frumos sa imi raspundeti la intrebarea mea.m a ... Sturzu.lory@yahoo.com Sturzu.lory@yahoo.com Buna seara,rog frumos sa imi raspundeti la intrebarea mea.M a chemat d.l politist la sectie pentruo reclamatie de catre d.l presedinte a asociatiei de ... (vezi toată discuția)
Are dreptul administratorul sa detina copie a actului de identitate al unui chirias? Allyne3 Allyne3 as vrea si eu sa stiu in baza carui act normativ are dreptul administratorul sa detina copie a actului de identitate al unui chirias (vezi toată discuția)