avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 456 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dosare evidenta absente din sediul asociatiei de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dosare evidenta absente din sediul asociatiei de proprietari

Buna seara,

In urma unor nelamuriri privind situatia cheltuielilor, am cerut administratorei sa mi se arate tabelele din urma, aceasta mi-a spus ca nu poate sa ma ajute si trebuie vorbit cu presedinta intrucat dosarele nu sunt in asociatie, ci la presedinte acasa. Este legal si ok ca acele dosare sa fie scoase in afara asociatiei?

In afara mentionarii apei calde/reci, a fondului pentru mentenanta pot cere explicatii mai detaliate asupra modului de calculare al intretinerii?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 09:48, 16 Februarie 2017
Sigur!
Puteti cere lamuriri asupra oricarui aspect care afecteaza repartizarea cheltuielilor pe lista de plata (facturi, mod de repartizare, baza de calcul, raport de cheltuieli administrative, stat de salarii si indemnizatii) sau asupra aspectelor mai generale de interes major (starea la zi a platii facturilor catre furnizori, starea incasarilor de la locatari, extrase de cont bancare, soldul din casa, soldurile fondurilor asociatiei s.a)

Unele din aceste informatii le puteti gasi in dosarele lunare care se afla la presedinte (!!!), altele le puteti afla direct de la administrator.
In mod normal ar trebui sa le aflati, daca nu imediat, macar in 1-2 zile direct de la administrator deoarece dosarele trebuie sa fie depozitate in sediul asociatiei. Poate, totusi, nu sunt conditii propice pentru pastrarea lor si atunci sunt tinute acasa...
Inca o problema, va rog!

Apartamentul in cauza a fost locuit pentru perioade scurte de timp, inconstant. Mai exact, dupa cumpararea lui in martie 2013, a fost locuit pana in ianuarie 2014, apoi, sporadic, cate 2-3 saptamani in august 2015 si noiembrie 2015.

In iunie 2016, stabilindu-ma in acest apartament, am mers la asociatie sa declar nr. de persoane si citirea apometrelor. Administratora mi-a spus ca trebuie facuta revizia acelor apometre, ca este ultima luna in care imi accepta citirea fara revizie facuta, ca ar trebui sa ma puna la pausal si sa platesc toata apa considerata din pierderi pe bloc etc. Asta in conditiile in care in niciuna din datile (sporadice) anterioare in care apartamentul a fost locuit (si am mers la asociatie pentru a declara nr. de locuitori etc.) nu ni s-a mentionat necesitatea reviziei apometrelor.

Totul bine si frumos, apometrele au fost schimbate, dar, in momentul in care am cerut niste informatii despre calculul intretinerii (la inceput de 2017), doamna administrator a inceput sa-mi spuna "foarte bine, voi raspunde cererii dvs., dar va voi pune pe facturi si metrii cubi de apa pe care ar fi trebuit sa ii pun" (se referea la acele "pierderi" si trecerea mea in pausal din urma, cand nu locuise nimeni in apartament si nu fusese efectuata revizia apometrelor).

Spuneti-mi, va rog, este posibil asa ceva? In momentul in care am "indrazneala" sa cer a intelege cum decurg calculele cu cheltuielile de intretinere, ma simt amenintata cu un nr. exorbitanta de mc de apa pe factura. Poate proceda asa, retroactiv?

Multumesc!
Dupa parerea mea "joaca la intimidare". Si asta nu o poate face decat o persoana care fie nu se stie sigura pe meserie, fie stie ca a facut matrapazlacuri prin contabilitate, fie pur si simplu se simte deranjata de faptul ca cineva ii pune intrebari. Nu-i in regula sa raspunzi cu amenintari la o cerere de justificare a cheltuielilor puse pe liste. Nu-i in regula deloc.

Poate ca in asociatie s-o fi facut verificarea metrologica a apometrelor. Interesati-va printre vecini si vedeti daca asa e. In cazul acesta trebuie sa faceti si dv. acea verificare la apometrele vechi.
Daca le mai aveti, e bine sa dati un 70 - 80 lei la un laborator de verificari care va va elibera un buletin de constatare pe care sa il prezentati doamnei "jucatoare".
Daca nu le mai aveti, mi-e teama ca nu veti mai avea argumente cu care sa combateti invinuirea ei ca acele apometre au avut hibe de functionare si, deci, ar trebui sa suportati o parte din pierderile de apa din asociatie. Nu toate, ca ar fi un abuz inimaginabil.

Pana una alta si pana sa va faca pocinogul cu revarsarea in capul dv. a tuturor acestor pierderi, intrebati-o de sanatate si cum sta cu Regulamentul de repartizare a consumului de apa care trebuie sa fie aprobat de comitetul executiv si sa se regaseasca intr-un PV de sedinta din trecut.
Daca nu are acest Regulament, amenintati-o si dv. cu proces pentru aplicarea in lista de intretinere a unor cheltuieli fara baza legala si fara justificare.
Daca are Regulamentul, cititi-l cu atentie si vedeti unde va incadrati, daca va incadrati undeva.

Va sugerez sa va pastrati firea si sa discutati cu doamna pe cat posibil calm. Asta ca sa nu-i dati apa la moara sa escaladeze scadalul.
Ultima modificare: Joi, 16 Februarie 2017
elga50, moderator
Doamna Elga, va multumesc pentru raspuns!

Cum spuneam, de cand am cumparat apartamentul (martie 2013) si pana in iunie 2016 nu s-a mentionat niciodata ca este necesara revizia metrologica a apometrelor (nu mi-au fost inmanate niciun fel de acte ale acestora de catre vechii proprietari) desi ne-am vazut la asociatie de fiecare data cand am locuit in apartament pe timpul vacantelor, deci parerea mea este ca ar fi avut cand sa ne anunte sa facem acele revizii. DAR, la sfarsit de iunie 2016, imi spune ca ar fi trebuit sa ma treaca deja sa platesc toate pierderile inregistrate, sa controlez apometrele, ceea ce am si facut, in decurs de 2 saptamani.

Din partea mea nu a fost nicicand o chestie de rea intentie, indexurile au fost declarate real, atunci cand mi s-a cerut sa fac anumite verificari le-am facut. Dar dumneai considera ca poate sa imi toarne pe gat toate pierderile, retroactiv, ACUM, indiferent de faptul ca din iulie pana in prezent a acceptat citirea noilor apometre (la sugestia companiei de apometre care au spus ca mai bine le schimb decat sa le fac doar revizia meterologica).

Intrebarea mea este : Exista posibilitatea ca ea chiar sa-mi recalculeze intretinerea pe lunile din urma, cu toti mc de apa - pierderi?
Ultima modificare: Joi, 16 Februarie 2017
dina25, utilizator
elga50 a scris:

Daca nu le mai aveti,


Dupa verificarea metrologica in mod normal se pun niste etichete autocolante care confirma verificarea (cu data VM sau data expirarii VM).
Vedeti daca ceilalti vecini au buletine de VM si daca au aplicate etichete pe contoare.

Alte discuții în legătură

Refuz inlocuire contoare de apa, pausal roberth roberth Buna ziua, am mai cautat pe forum dar nu am gasit decat spete adiacente cu speta pe care vreau sa o aduc in discutie.: - din cauza diferentelor foarte mari si ... (vezi toată discuția)
Apometre cu / fara citire radio florinapopa florinapopa Buna ziua In blocul in care locuiesc au fost schimbate apometrele in majoritatea apartamentelor. Eu, deocamdata, din motive tehnice, nu am facut-o, am ... (vezi toată discuția)
Repartizare consum apa calda ionutn ionutn Buna ziua, in cadrul asociatiei de locatari, ni se cere efectuarea citirii apometrelor lunar. Deoarece n-am reusit sa fac citirea pe luna trecuta, mi s-au ... (vezi toată discuția)