Va solicit si eu ajutorul in urmatoarea speta:
O societate comerciala achizitioneaza substante chimice exclusiv de pe piata interna si le amesteca pt a produce vopseluri si detergenti.
Ce raportari privind substantele chimice trebuie sa intocmeasca si catre ce autoritati?
Mentiuni: detine autorizatie de mediu, dar sunt mentionate doar raportari privind gestiunea deseurilor si ambalajele. Am verificat si nu se incadreaza pe procedura REACH - cei de acolo au transmis ca este vorba de "utilizator din aval" si trebuie sa intocmeasca raportari conform solicitarilor APM. A fost inregistrata solicitare in SIM, dar nu s-a aprobat nimic pana in prezent.
Trebuie raportat la ITM ca se lucrează cu substanțe cu caracter periculos, e bine de avut un contract cu o societate autorizată sa elimine deșeuri cu caracter periculos.
Daca produsele fabricate au in MSDS si fraze de risc care conduc la etichetarea cu N (vezi CLP/GHS) aveți obligația de a plăti 0 taxa de mediu de 2% din valoarea produselor cu caracter periculos puse pe piața si, de asemenea taxa de mediu de 2 lei/kg pt ambalaje daca nu aveți contract de preluare obligații reciclare cu un operator autorizat