Presedintele asociatiei este salariat la o societate, dar are si venit la asociatie de proprietari, ce taxe si impozite trebuie platite de la asociatie conform legislatiei de la 01.01.2017.La fel este situatia administatorului si a femeii de serviciu, acestea sunt si pensionare. Va multumesc.
Intai sa spunem ce fel de contracte trebuie sa aiba:
- presedintele - contract de mandat
- administratorul si ingrijitorul - contract de munca cu timp de lucru limitat.
Contractul de mandat - impozit 16%, CAS (pensii) asigurat 10.5% si pentru angajator 15.8%, CASS (sanatatea) asigurat 5.5% si pentru angajator 5.2%. Fiind la al doilea job nu are deducere personala.
Contractul de munca - similar ca mai sus. In plus se mai platesc trei contributii minore la niste fonduri de accidente, concedii odihna si fond de garantare. Acestea sunt calculate automat in Declaratia 112,
La contractul de munca se mai plateste si somajul pentru asigurat 0.5% si pentru angajator 0.5%. Dar cum persoanele sunt pensionare, aceasta contributie nu se calculeaza.
Daca doamnele sunt la primul job (in afara de pensie), atunci li se poate aplica si deducerea individuala.
Buna seara!
Angajatul, in baza contractului de mandat, va trebui sa isi depuna singur declaratiile pentru contributiile la stat? Ce declaratii?
Exista o valoare minima a contractului de mandat?