Trebuie sa ne spuneti daca sunteti administrator, presedinte, proprietar.
In principiu:
- daca proprietarii nu au contori, repartzarea cheltuielii se face proportional cu nr. de persoane care locuiesc in bloc/scara;
- daca toti proprietarii au contori, administratorul se va ingriji ca toti proprietarii sa prezinte la asociatie consumul inregistrat pe fiecare apartament; acest lucru se realizeaza fie prin citirea de catre un administrator a consumurilor, ori pri prezentarea consumurilorla asociatie de catre fiecare proprietar;
In cel de al doi-lea caz, administratorul va constata o diferenta intre consumul facturat de catre furnizor si suma consumurilor constatate in apartamente - de obicei cantitatea declarata de proprietari este mai mica decat cantitatea facturata.
As. prop. este nevoita sa achite cantitatea facturata, indiferent ce declara proprietarii. In acest sens, la nivelul as. prop. se intocmeste un regulament privind repartizare pe proprietari a diferentelor constatate.
De obicei, diferentele se repartizeaza proprietarilor dupa:
- nr. de persoane din apartament;
- dupa cantitatea consumata;
- dupa suprafata utila a locuintei;
- o metoda combinata intre cele de mai sus.
Mai precis, ce va intereseaza? Stati de putin timp la bloc? Chiar nu ati mai auzit de aceste lucruri?