Bună seara! De câteva luni asociatia de proprietari a început sa introducă regularizari lunare privind consumul de apa rece deși, noi ca și proprietari, trimitem indexul prin apliactie mobila, iar de 6 ani de când este imobilul ridicat nu a venit nimeni sa citească contoarele din apartamente sau cel principal. La început a fost trecut ca și "regularizare" apoi după reclamații au trecut la "contor general blocat sau țeavă sparta". Asociatia nu verifica situația din teren iar noi ca și proprietari ne-am asigurat ca nu sunt problemele descrise de ei (ce tine de noi). Întrebare: dacă ii acționăm în instanta sau ne adresam protectiei consumatorului, trebuie sa avem toate facturile platite? Mulți vecini nu plătesc acele "regularizari".
Raspunsul nu poate fi dat atat de simplu, pentru ca nu dati informatii destule.
Sa va explic:
De obicei fiecare imobil are un bransament prin care furnizorul furnizeaza apa/canal imobilului respectiv.
Furnizorul are incheiat un contract de furnizare cu as. prop. din care, probabil faceti parte.
Bun, sa zicem ca pe luna NOE. 2024, conform contorului (index nou -index vechi), furnizorul v-a furnizat 250 mc apa potabila.
Cand asociatia centralizeaza consumurile declarare de proprietari, rezulta un consum de 235 mc, adica rezulta o neinchidere de 15 mc, ceea ce asociatia o repartizeaza proprietarilor din acel imobil, in baza unui regulamet intern (de obicei pe nr. de persoane).
Ce trebuie sa stiti dvs., asa in prima instanta:
- sa aveti acces la factura, adica sa stiti cantitatea de apa facturata la imobilul dvs.;
- sa aveti acces la situatia centralizata a cantitatilor declarate de catre fiecare proprietar;
- sa clarificati impreuna cu ad-minul ca diferenta rezultata ste repartizata la toti proprietarii din imobil, cum spuneam, in baza unui regulament intern;
- sa verificati si sa fiti convinsi ca nu aveti pierderi in subsol si alte spatii comune;
- in regulamentul intern sa fie prevazuta data la care fiecare proprietar citeste si declara indecsii sau cantitatea consumata (de obicei citirea proprietarilor sa se faca in aceeasi zi cu data la care furnizorul citeste bransamentul propriu;
Daca insistati, aici pe forum au mai fost date raspunsuri cu privire la aceste regularizari, precum si metode de reducere a diferentilor.
Subiectul nu este epuizat, deci mai putem discuta.
Succes!
Noi ca și proprietari am discutat și comparat cantitățile de apa consumate. Mai nou am primit factura de apa de la furnizorul de apa iar adresa trecuta în factura nu corespunde cu adresa de consum. Cat despre pierderi, nu am sesizat în locurile în care noi avem acces. Mai rămâne sa sapam în jurul blocului după țevi sa verificam starea acestora. Țin sa menționez ca o alta scara din același bloc a avut aceeași situație, iar după câteva luni s-a constatat ca totul era în regula și oameni au fost umflați la facturi. Firma care distribuie apa, o face doar în cartierul nostru, proprietar fiind chiar unul din dezvoltatorii imobiliari din zona, nu aparține unei primarii.
Da, deocamdata nu prea am ce sa va spun. Urmariti aceste doua posibilitati: factura (cantitatea facturata) si suma consumurilor date de catre proprietari.
Atentie, daca asociatia are obiceiul de a nu verifica periodic indecsii, atunci, cu aceste probleme o sa mai confruntati. Nu mai vorbesc ca "romanul", pe langa faptul ca s-a nascut poet, s-a nascut si inventiv..., adica incearca sa prosteasca apometrul.
Apoi, mai verificati, asa vizual, consumul mediu/pers. si vedeti ca sunt unii care desi figureaza cu 4 persoane, declara un consum de 2-3 mc / luna, ceea ce nu este normal !
Succes!
Întretinere bloc
IancuMario
Bună seara,
De recent am preluat situația apartamentului soției mele care era deținut de bunica ei care a decedat.
Începând cu luna Martie 2016 indexul ... (vezi toată discuția)