@Cretu1987,
Ceea ce scrie @ynocentta mai sus este bine, adica cel putin pentru punctele 1 si 2, asa prevede legislatia specifica.
Pentru punctul 3, raspunsul este partial adevarat. Sa va explic:
- lunar, asociatia dvs. primeste o factura de la furnizorul de apa/canal; factura cuprinde cantitatea (volumul) apei si canalului, precum si, defalcat costurile, repectiv o suma totala; desigur, suma totala depinde de cantitatea de apa rezultata din diferenta indecsilor cititi (index nou-index vechi);
- ceea ce ar trebui dvs.(toti proprietarii) sa stiti, ar fi data la care furnizorul face aceste citiri la bransamentul blocului/scarii/asociatiei - in asa fel incat si dvs., proprietarii sa faceti citirile indecsilor apometrelor din locuintele proprii si sa le declarati la asociatie pentru a fi procesate - ma rog, calculate si apoi repartizate pe listele de plata;
- eu banuiesc ca toate aceste lucrusoare, dvs. proprietarii le cam cunoasteti, atunci din ce cauza asociatia va adauga cate 1 mc de apa ? pai, de obicei, cantitatea "oficiala", adica ce-a din factura, nu este egala cu suma cantitatilor de apa declarate de catre proprietari;
- din acest motiv, toate asociatiile de proprietari trebuie sa aiba aprobat un regulament intern care sa aiba inclus si aceasta situatie - neinchiderea cantitatii facturate cu suma cantitatilor declarate; ei, aici este chichirezul neintelegerilor - de ce ne adauga administratorul cantitati suplimentare cand eu nici nu am fost acasa?; in acel regulament trebuie prevazute majoritatea acestor situatii pentru a fi tratate corect si in acelasi fel pentru toti proprietarii, pentru toate lunile de functionare;
- eu sunt administrator; cum procedez intr-o asemena situatie? ma uit in regulament: - la noi este aprobata urmatoarea situatie - daca cele doua cantitati nu sunt egale - si de obicei nu sunt, diferenta de mc dinte cantitatea facturata si ce-a declarata, se imparte la nr. de persoane prezente (aflate in evidenta asociatiei pentru luna respectiva}, astfel ca, asa cum si ziceti, acea diferenta, apare pe lista de plata si se adauga la consumul declarat;
Ce vreau sa va mai zic:
- verificati daca asociatia are un regulament intern in care sa fie aprobate si aplicarea acestor diferente;
- daca un proprietar solicita scaderea numarului de persoane (total sau partial), pe respectiva notificare trebuie sa indice si indexul apometrelor;
- citirea apometrelor proprii sa se faca pe cat posibil in aceeasi zi cu citerea apometrului de bransamet de catre furnizor;
- daca luna de luna va inregistrati cu diferente mari, trebuie luate masuri - verificarea instalatiei de apa, de la intrarea in bloc, pana la ultimul consumator, trebuie verificate conductele de pe partea comuna, trebuie verificate integritatea apometrlor, verificati consumul declarat de familiile care, lunar declara un consum foarte mic, in locuinta fiind 3-4-5 persoane; ei, prin inlaturarea treptata a acestor neajunsuri, o sa constatati ca diferentele vor fi din ce in ce mai mici;
Va doresc mult succes!