Buna ziua,
m-ar interesa ce documente trebuie atasate de un cetatean roman cu domiciliul in SUA de aproape 20 de ani, care obtine venituri din inchirierea unei locuinte, la depunerea formularului 602 "DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE pentru exceptarea de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate a persoanelor fizice care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor".
Este clar pentru cei cu domiciliul in Europa, dar nu pentru SUA. Asigurarile de sanatate sunt doar private in SUA - nu am ce formular sa cer de la "stat".
Desi am depus formularul 602 cu scrisoare de la angajatorul din SUA ca mi se retin bani pentru asigurarea de sanatate, tradusa, legalizata, copie pasaport cu mentiunea domiciliului in SUA, si au fost acceptate -contributia CASS a fost anulata pe anul trecut- anul acesta mi se cer din nou pentru acelasi contract de inchiriere (e facut pentru mai multi ani) , desi din instructiuniule formularului inteleg ca e valabil pana cand eu anunt ca au intervenit schimbari. E aberant sa trebuiasca sa depun din nou acelasi formular in fiecare an, sa adun din nou toate documentele, fac din nou traduceri legalizate, sa le trimit prin posta expres, etc. etc. Toate astea costa mai mult decat daca as plati CASS pe anul respectiv.
Mentionez ca la ANAF Brasov unde am depus toate documentele, initial nu aveau habar de formularul 602, mi-au zis ca nu exista asa ceva, si am sunat la Bucuresti sa aflu. Chiar si dupa asta, au fost foarte nervosi ca am sunat la Bucuresti si nu i-am intrebat pe ei. De ani de zile de cand ii intreb pe cei de la Brasov primesc 5 raspunsuri diferite daca vorbesc cu 5 persoane diferite.