Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
La finele anului 2012 am contractat un telefon cu abonament in valoare de 12€ pe o durata de 12 luni de la o societate afiliata Orange Romania.
La momentul semnarii actelor am fost instiintat ca trebuie sa achit o taxa numita generic "de verificare" in cuantum fix 12€ (adica exact cat abonamentul pe o luna) si, ca astfel ultima luna de plata din cele 12 a fost achitata in avans, taxa a fost platita cu factura si bon fiscal iar in contractul Orange este mentionat la sectiunea detalii ale ofertei "100% reducere 1 luna corespunzatoare abonamentului platit in avans".
Toate bune pana cand, cu doua luni inainte de incetarea contractului sun la firma partenera Orange ca sa imi confirme ca nu trebuie sa mai achit ultima luna din contract - luna fara nicio depasire de cost ca si in cazul celorlalte (intuiam ca ceva s-ar putea sa fie putred fiind vorba despre Orange) lucru pe care l-au confirmat telefonic adica nu va mai trebui sa platesc decat daca depasesc ceea ce n-a fost cazul.
Apoi am purces la completarea si semnarea actelor de incetare a contractului la termen dar din timp pentru ca fiind vorba de Orange ei ar fi prelungit automat contractul daca nu l-as fi facut eu expres, in scris, prilej cu care am intrebat din nou doi angajati Orange (din reprezentata oficiala) daca intr-adevar lucrurile stau asa si nu va mai trebui sa platesc si luna a 12 a intrucat am achitat-o in avans la semnarea contractului, mi-au confirmat ambii ca asa stau lucrurile fara niciun fel de ezitare.
Bineinteles ca vine si factura pe luna 12 pe care bineinteles ca nu m-am intrebuintat s-o achit si nici s-o contest pe la protectia consumatorului din pricina unei perioade realmente tumultoase pe care o traversam.
Prin 2015 primesc o notficare de la o societate de recuperari ca am o datorie, la finele lui 2016 primesc de la cei de la getBack doua instiintari carora, bineinteles ca nu le-am dat curs.
Astazi primesc o noua instiintare sa achit acea suma restanta de ~60 lei pentru ca daca nu voi intra in etapa a doua, cea a instantei de judecata unde pe langa datoria propriu-zisa va trebui sa achit si taxa de timbru pentru instanta 50 lei, taxa legalizare 5 lei si onorariu asistenta juridica 300 lei, in total ceva peste 400 lei.
Etapa a treia fiind cea a executarii silite unde se vor mai adauga cheltuielile de executare silita partiale adica inca 300 de lei ajungand in final pana la putin peste 700 lei.
Intrebarile mele catre dvs. sunt :
1. Termenul de prescriere pentru astfel de creante este de 3 ani sau mai mare?
2. Sunt reale cheltuielile enuntate?
3. In caz ca nu s-a prescris datoria si societatea demareaza procedura de executare in ce etapa trebuie sa fac constestatia executarii invocand dreptul la prescriptie si e necesar sa apelez la un avocat asu ma pot descurca singur?
4. Nu inregistrez venituri la vedere si nu detin niciun fel de bunuri pe numele meu altele decat ceva electrocasnice, au deci de ce se lega in eventualitaea unei executari silite?
5. Eu cred ca ei vor sa mearga la intimidare si e surprinzator ca se zbat atat pentru o datorie atat de mica, nu e vorba de banii datorati cei 60 de lei ci de faptul ca refuz sa platesc o datorie inexistenta teparilor de la Orange dar si celor care au cumparat asa zisa datorie de la ei.
Nu detin niciun bun mobil altul decat telefonul mobil (nevalorificabil) si altele decat bunuri de uz casnic cum cred ca e PCul si Notebookul.
Oricum, inteleg ca "datoria" s-a prescris. Tot ce vreau insa daca societatea de recuperare va demara actiunea in instanta e sa fiu notificat din timp ca sa pot contesta executarea silita pe motiv ca s-a prescris in intervalul legal de 15 zile.