- pentru achitarea Taxei judiciare de timbru şi pentru trimiterea prin Poştă
a acţiunilor civile se emit Facturi
- la procesele civile, pentru ca partea care va câştiga procesul să obţină
obligarea celuilalt la plata de cheltuieli de judecată
se cer dovezi de achitare a respectivelor sume de bani
- contabilitatea instituţiei cere aceleaşi dovezi de plată
Vă rog mult să îmi spuneţi:
1. - la instanţe se depun doar Facturile originale
sau copii certificate ale acetora ?
2. - în cazul în care s-ar depune doar copii certificate după Facturi,
dacă instanţa va cere cumva exemplarele originale şi
dacă acestea ar fi la contabilitatea instituţiei,
iar juristul instituţiei nu le are asupra lui la respectivul Termen de judecată, exemplarul original al Facturilor,
ar fi o problemă ?
Instanţa ar mai acorda cheltuielile de judecată ? sau nu ?
3. - la controale ( de audit şi Curte de Conturi ),
instituţia poate să prezinte copii certificate după Facturi,
ca fiind conforme cu originalul ? sau nu ?
Ar fi vreo problemă ?
De ex pt obtinerea cheltuielilor de judecata privind onorariul de av se depun dupa caz chitanta sau factura si chitanta in original.In situatia dvs inteleg ca este vorba despre recuperarea ca si cheltuieli de judecata a taxelor judiciare de timbru,in mod normal dovada achitarii acestora in original trebuia sa se afle la dosarul cauzei depuse in momentul in care a fost inregistrata actiunea sau atunci cand instanta a pus in vedere partii respective sa timbreze.Daca la dosar se afla depuse nu trebuie sa mai depuneti nimic.Contabilitatea ar tb sa se multumeasca cu copii certificate cf cu originalul,ce ar face Curtea de Conturi va spun sincer ca nu stiu dar in mod cert instanta nu va accepta inscrisuri certificate cf cu originalul pt dovedirea cheltuielilor de judecata efectuate.Am impresia ca juristul dvs este mai mereu ,,bolnav'' tinand cont de nr impresionant de probleme juridice la care cautati raspuns pe forum.
Pentru dovedirea si recuperarea cheltuielilor de judecata se depun la dosarul cauzei bonuri, chitante, facturi, ordine de plata in original...in contabilitate nu stiu cum reglati, dar puteti intreba contabilul (daca nu lipseste si acesta).