avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1260 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Impozit pe venit la Asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Impozit pe venit la Asociatie de proprietari

Venitul obținut din închirierea unui spațiu comun a fost folosit pt montarea de apometre ,cu citire prin unde radio,in toate apartamentele din condominiu. Va rog să-mi spuneti daca suma folosită pt aceasta lucrare este impozabilă si trebuie introdusă in formularul 101.Multumesc!
Cel mai recent răspuns: eugarizan , utilizator 16:08, 5 Aprilie 2017
Suma nu este impozabila
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Fondurile realizate din inchirieri se cheltuiesc conform legii, doar pentru proprietatea comuna, ,vezi art 24(6). Daca fondul nu este consumat in anul calendaristic in care s-a constituit, se considera venit, se impoziteaza si se depune declaratia 101.
Stimate Domn dan_crihan , am mai intrebat si nu s a raspuns pe aceasta tema , daca din acel fond realizat din inchirieri s a folosit o suma pentru achitarea cheltuielilor de judecata si onorariu avocat si nu s a declarat , ce se intampla ? am inteles ca trebuie consumat in anul calendaristic constituit .
In cazul in care acesta s a constituit acum cativa ani si tot s a adunat o suma si nu s a folosit unde era predestint , asociatia era obligata sa plateasca impozit ?
De ce revin cu aceasta tema ? pentru faptul ca acum sunt mai informat avad adunare generala acum cateva zile unde am intrebat contabilul de ce a folosit suma respectiva din fondul de chirii si raspunsul a fost ca nu stia ca acesta este desinat pentru altceva ! si acest lucru ma face sa cred ca nu s a platit impozit si implicit nu s a declarat .
Multumesc
Incerc sa va raspund eu:
Orice venit trebuie contabilizat separat pe "caprarii", pe fondurile respective, cele pe care le stim cu totii, eventual in fonduri speciale (asa-zilele fond pentru interfon - pe fisa separata, fond de reparare a unei usi de intrare la blocul..., scara... - deci fond special pentru blocul/scara si niciunde in alta parte, si exemplele pot continua).
Daca administratorul dvs. nu stia ceea ce ziceti, inseamna ca evidenta fondurilor la dvs. este foarte deficitara.
Este drept ca "pusculita" din banca poate fi una singura, adica totul intra si iese la "gramada", insa evidenta trebuie tinuta pe fise separate pentru a sti in orice moment ce si cati bani ai la dispozitie pentru efectuarea unei lucrari, ma rog, o cheltuiala.
Noi, aici pe forum, am mai discutat. Avem o situatie programata, am stans banii - care in opinia unora care umbla doar dupa obtinerea/colectarea de taxe si impozite, inseamna "venituri", insa din varii motive nu am rezolvat-o, deci nu am cheltuit "venitul", ce ar insemna, ca trebuie sa-l declaram sa ni se calculeze impozit? Bravos natiune!
Dom'le baietii acestia nici nu stiu pe ce lume traiesc, dar o sa mai vedem, probabil ca au sa vina cu precizari, cu norme de aplicare si-atunci nu o sa mai putem zice nimic...
La fel, eu inchiriez in folosul asociatiei un spatiu, nu am cheltuit decat o parte din suma/sumele incasate, sau nu am cheltuit inca nimic si ce sa fac, declar venitul ca sa ni-l impoziteze, cu toate ca noi, asociatia declaram sus si tare ca acest venit este inregistrat pe fisa Fd. de reparatii si se va cheltui dor asa cum se precizeza in Lege, adica:
(6) Veniturile obţinute de asociaţia de proprietari din activităţi economice sau din alte activităţi desfăşurate se constituie ca fond special şi se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunătăţirea confortului şi eficienţei condominiului, pentru întreţinerea şi repararea proprietăţii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. În aceste venituri se cuprind şi cele obţinute din închirierea unor spaţii aflate în proprietate comună indiviză, a spaţiilor pentru instalarea de reclame şi pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum şi alte venituri obţinute din orice sursă, în condiţiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociaţiei de proprietari, nu se plătesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment şi nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilităţi. Acest fond va fi depus în contul asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.
Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18/01/2008


Asadar trebuie sa mai asteptam, insa viitorul este sumbru: au promis ca ne scapa de 100 de taxe, dar mai inventeaza ei 200 - nu va faceti griji. Schimba baietii Codul fiscal de nshpe ori, numai sa le iasa lor bine...
Ultima modificare: Miercuri, 29 Martie 2017
Adam Grecu, utilizator
Da Domnule Adam Grecu , stiam de acest articol si de continutul lui , intrebarea care se pune se refera la faptul ca din acel fond care este pe " caprarii " cum spuneti si ca toate fondurile asociatiei fie de rulment , repararatii , speciale , din chirii etc sunt la banca in totalitate .
Dar ce facem cu acest articol care eu zic ca este foarte clar si luam din el pentru a plati acele cheltuieli de judecata si onorariul avocat , acestea nu trebuiau trecute pe cheltuieli administrative si se platea pe cota parte indiviza de catre proprietari ? si pentru ca ai umblat unde nu trebuie , nu trbuieste declarat si platit impozit ca ai facut " prostioara " ?
Am mai spus , nu sunt de profesie economist , contabil si atunci intreb in stanga - dreapta sa vad daca au procedat corect , iar Dumneavoastra si altii la experienta pe care o aveti va intreb :
- ati procedat vreodata sa luati bani din acel fond cand se specifica clar si precis unde se folosesc acei bani ?

Alte discuții în legătură

Plata onorariu avocat (asociatie de proprietari) eugarizan eugarizan Se poate plati onorariu unui avocat prin casierie din banii proprietarilor de la intretinere ? sau cum . (vezi toată discuția)
Pentru chitante separate ! codrutz2007 codrutz2007 Buna dimineata . O intrebare simpla si atat de stufoasa ! Bani din reparatii (lucrari de materiale asa cum se spune la noi mai nou ) ,fondul de rulment si ... (vezi toată discuția)
De aproximativ 2 ani se strânge lunar, fond de reparații (care ... AngiM AngiM De aproximativ 2 ani se strânge lunar, fond de reparații (care nu se rambursează la vânzarea apartamentului), cât și fond de rulment. În noiembrie s a ... (vezi toată discuția)