Incerc sa va raspund eu:
Orice venit trebuie contabilizat separat pe "caprarii", pe fondurile respective, cele pe care le stim cu totii, eventual in fonduri speciale (asa-zilele fond pentru interfon - pe fisa separata, fond de reparare a unei usi de intrare la blocul..., scara... - deci fond special pentru blocul/scara si niciunde in alta parte, si exemplele pot continua).
Daca administratorul dvs. nu stia ceea ce ziceti, inseamna ca evidenta fondurilor la dvs. este foarte deficitara.
Este drept ca "pusculita" din banca poate fi una singura, adica totul intra si iese la "gramada", insa evidenta trebuie tinuta pe fise separate pentru a sti in orice moment ce si cati bani ai la dispozitie pentru efectuarea unei lucrari, ma rog, o cheltuiala.
Noi, aici pe forum, am mai discutat. Avem o situatie programata, am stans banii - care in opinia unora care umbla doar dupa obtinerea/colectarea de taxe si impozite, inseamna "venituri", insa din varii motive nu am rezolvat-o, deci nu am cheltuit "venitul", ce ar insemna, ca trebuie sa-l declaram sa ni se calculeze impozit? Bravos natiune!
Dom'le baietii acestia nici nu stiu pe ce lume traiesc, dar o sa mai vedem, probabil ca au sa vina cu precizari, cu norme de aplicare si-atunci nu o sa mai putem zice nimic...
La fel, eu inchiriez in folosul asociatiei un spatiu, nu am cheltuit decat o parte din suma/sumele incasate, sau nu am cheltuit inca nimic si ce sa fac, declar venitul ca sa ni-l impoziteze, cu toate ca noi, asociatia declaram sus si tare ca acest venit este inregistrat pe fisa Fd. de reparatii si se va cheltui dor asa cum se precizeza in Lege, adica:
(6) Veniturile obţinute de asociaţia de proprietari din activităţi economice sau din alte activităţi desfăşurate se constituie ca fond special şi se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunătăţirea confortului şi eficienţei condominiului, pentru întreţinerea şi repararea proprietăţii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. În aceste venituri se cuprind şi cele obţinute din închirierea unor spaţii aflate în proprietate comună indiviză, a spaţiilor pentru instalarea de reclame şi pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum şi alte venituri obţinute din orice sursă, în condiţiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociaţiei de proprietari, nu se plătesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment şi nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilităţi. Acest fond va fi depus în contul asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.
Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18/01/2008
Asadar trebuie sa mai asteptam, insa viitorul este sumbru: au promis ca ne scapa de 100 de taxe, dar mai inventeaza ei 200 - nu va faceti griji. Schimba baietii Codul fiscal de nshpe ori, numai sa le iasa lor bine...