avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 877 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... promovare personal contractual
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

promovare personal contractual

Conform legii, functia de consilier juridic in regim contractual din institutiile bugetare este structurata pe 6 grade profesionale:
IA, I, II, III, IV si debutant.
Si gradul IV are 3 trepte de salarizare? adica, avansarea de la functia consilier juridic debutant se va face la functia de consilier juridic gradul IV treapta III de salarizare?
Avansarea consilierului juridic incadrat cu contract individual de munca se face prin transformarea postului, conform Codului muncii si celorlalte legi, la 6 luni de la angajare.
Dupa cele 6 luni, cand mai poate fi promovat si, cam in cati ani se poate ajunge la consilier juridic asistent treapta III?

va multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Septembrie 2009
sallyda, utilizator
Cel mai recent răspuns: florinm. , utilizator 17:37, 18 Aprilie 2011
~ Conținut șters la cerere ~
Imi pare rau sa spun, insa mesajul nu are logica: se incurca modul de salarizare pentru functia publica de consilier juridic (structurata in 4 grade profesionale, fiecare cu 3 trepte de salarizare, cu exceptia celui de debutant - salarizata conf OUG 6/2007, completata cu OG 9/2008) cu consilierul juridic-personal contractual (care are 6 grade de salarizare, conform OG 10/2008).
Pentru consilierul juridic angajat cu contract individual de munca, promovarea de pe pozitia de debutant pe gradul de salarizare IV se face la sfarsitul perioadei de stagiu, prin transformarea postului.
Pentru promovarea ulterioara, de pe gradul IV pe gradul III, se organizeaza concurs/examen, in conditiile legii, dupa evaluarea performantelor profesionale si dupa cel putin 1 an de la ultima promovare.
Gradele profesionale, in cazul posturilor contractuale, nu au trepte de salarizare.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Septembrie 2009
Kyandra, moderator
Asa e, nu are logica mesajul. Facusem o confuzie.
Am citit anexele la O.U.G. 24/2000 si legile conexe fara sa le citesc atenta pe cele de la O.G. 6/2007. Asa ca, realizam o simbioza intre salarizarea personalului contractual si cea a functionarilor publici. Acum am inteles.
Multumesc pentru raspuns, m-a ajutat mult.

Cat despre ceea ce afirma d-nul consilier juridic Clement,
in art. 1 alin.(3) din OUG 223/2008 se specifica urmatoarele:
" La propunerea ordonatorilor principali de credite, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, numai in cazuri temeinic justificate, Guvernul poate aproba exceptarea de la prevederile alin. (1)" [ in care se fac precizarile referitoare la suspendarea ocuparii prin concurs sau examen a posturilor vacante], in alin. urmator - (4)- precizandu-se ca "ocuparea prin concurs sau examen a posturilor prevazute la (...) alin. (3) se va face, in conditiile legii, pe raspunderea ordonatorilor principali de credite".

Acelasi aspect este reluat in art. 22 alin. (1) si alin.(2) din OUG 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale , astfel:
"Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante din autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 21. Posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi cele a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum pot fi ocupate în condiţiile legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maxim 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget."
asa ca, se poate.

Ultima modificare: Joi, 17 Septembrie 2009
sallyda, utilizator
Se poate, cu atat mai mult cu cat articolul cu pricina din OUG 223/2008 a fost si putin abrogat, intre timp:D. Problema nu se pune la functionarii publici, unde avansarea in treptele de salarizare se face prin transformarea postului. Si se poate, foarte bine si pentru personalul contractual, cu un mic artificiu. OG 10/2008 spune ca promovarea personalului incadrat pe posturi unice (ale caror atributii nu se mai regasesc in organigrama institutiei) se face prin transformarea postului in cauza. Ei bine, se alcatuieste fisa postului in asa fel incat atributiile fiecarui angajat din cadrul unui compartiment sa nu fie similare cu ale colegului (este putin mai dificil, dar se poate) - facem cea mai exacta diviziune a muncii. Asa ca avem post unic care se incadreaza in exceptia legala, fara a mai tine cont de OG 34/2009.
Succes!
Da :) nu stiu cum de mi-a scapat.
"Art. 41. — Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 1 si alin. (2) si (3) ale art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 223/2008 privind unele masuri de reducere a unor cheltuieli bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 899 din 31 decembrie 2008." - OUG nr. 34/2009.

Numai bine si multumesc pentru sfaturi.

Alte discuții în legătură

perioada de debutant - dumi32 dumi32 Buna ziua vreau sa va intreb daca dupa expirarea perioadei de debutant si incadrarea pe postul urmator in grad este considerata promovare? Multumesc. (vezi toată discuția)
Transformare post?promovare? michelina1971 michelina1971 Buna ziua, vreau si eu un raspuns competent pentru problema mea. Sunt asistent medical principal -statistician, incadrata in serviciul de statistica si ... (vezi toată discuția)
Reducere trepte profesionale pentru contractuali buia buia scuzati ca vorbesc despre contractuali la sectiunea functionari publici, dar cred ca cei care lucreaza cu functionarul cunosc bine si legislatia pentru ... (vezi toată discuția)