Sunt functionar public in administratia publica locala, functia `inspector`, grad `superior`, gradatie vechime 5, clasa de salarizare 53, salariu de baza `2304`lei.
Atat in cadrul serviciului in care activez, cat si in restul de departamente ale institutiei, exista functionari publici cu exact acelasi grad, gradatie si clasa de salarizare, insa salariul este `3003`lei.
Explicatia pe care am primit=o a fost ca ascensiunea in grade, trepte a fost blocata, timp de mai multi ani, astfel incat eu nu i-am mai ajuns pe colegii mai in varsta. chiar daca avem exact acelasi procent la sporul de vechime.
O alta motivatie a fost ca eu sunt inspector iar ceilalti colegi consilieri. (Desi eu stiu ca functiile de consilier/inspector/expert sunt echivalente si situate chiar pe acelsi nivel in lege, pentru stabilirea claselor si gradatiilor.
Totodata, anul trecut a aparut ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 20 din 8 iunie 2016 - pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.- actualizata, care, la art. 1 prevede: ''1. După articolul 3 se introduc şase noi articole, articolele 3^1 - 3^6, cu următorul cuprins:
"Art. 3^1. -
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna august 2016, personalul plătit din fonduri publice care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază/indemnizaţiilor de încadrare, aferent unui program normal al timpului de muncă, mai mic decât cel stabilit în plată la nivel maxim pentru fiecare funcţie, grad/treaptă, gradaţie, vechime în funcţie sau în specialitate, după caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare din cadrul instituţiei sau autorităţii publice respective, dacă îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii."
Nu stiu daca apreciez corect, insa eu cred ca, de la data intrarii in vigoare a acestei OUG, salariul meu ar fi trebuit adus la acelasi nivel cu cel al colegilor din cadrul serviciului si institutiei, pana la urma, colegi care au acelasi statut de functionar public, au aceeasi gradatie si clase de salarizare, si desfasoara acelasi gen de activitate.
Va rog respectuos sa analizati aceasta speta si sa ma sprijiniti cu un punct de vedere . Iar daca am dreptate ce sanse sunt sa recuperez din urma drepturile cuvenite.