avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 304 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Contabilitate freelancing
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Contabilitate freelancing

Buna seara,
Ma puteti ajuta si pe mine cineva cu un raspuns ?
Doresc sa lucrez ca freelancer pe site-uri gen Upwork, Freelancer etc.. , o sa ma inregistrez ca PFA sau SRL si ar urma sa fiu platit prin intermediul Paypal prin cont bancar, practic lucrez pentru site , el o sa imi trimita banii
Exista vreo modalitate sa emit facturi gen direct cand imi retrag banii , fara sa facturez fiecare client cu care lucrez deoarece sunt foarte multi din toate lumea care o sa comande si poate nu sunt toti dispusi sa imi dea toate detaliile .
Este cineva care a trecut prin aceasta situatie imi poate oferii un raspuns concret fie prin mesaj privat sau la acept post . As aprecia enorm .
Va multumesc frumos , o seara buna !
Cel mai recent răspuns: Utilizator2024 , utilizator 17:09, 27 Ianuarie 2024
Platile vor fi facute de catre clienti direct catre intermediar (Upwork/ etc), care va va va face plata, la cerere, in cont, in schimbul unui comision. Nu veti lucra direct cu clientii pe partea de facturare.
Va trebui sa va inregistrati special in scopuri de TVA pentru achizitia de servicii intracomunitare (Upwork va factura comisionul fara TVA, urmand sa declarati si sa virati bugetului de stat TVA aferenta acestui comision).
Buna ziua ,
Multumesc de raspuns , deci trebuie sa vorbesc cu platforma de freelancing , care v-a trebui sa imi faca factura cand imi retrag banii sau sa imi dea informatiile necesare pentru a imi face facturi cand imi retrag banii ?

Platforma va emite doua tipuri de documente:
1. O factura reprezentand comisionul pe care vi-l retine din banii facuti pana la momentul respectiv.
2. O nota emisa in numele dumneavoastra catre fiecare client, reprezentand contravaloarea serviciului prestat.

Exemplu: