ROI - este un "instrument" de lucru foarte util, atat societatilor comerciale, institutiilor publice - cum face vorbire d-na avocat, celor care au angajati - asa dar si asociatiilor de proprietari/locatari.
In situatia asociatiilor de proprietari/locatari trebuieste intocmit un astfel de regulament care sa cuprinda prevederi referitoare la activitatea de angajator-angajati si care nu difera aproape deloc de regulamentele interne ale sociatatilor care au angajati, regulament ce va trebui completat cu reguli specifice activitatii as. proprietari/locatari - pornind de la cele mai simple activitati, la cele mai complexe: programe de lucru, program de odihna si liniste, program de curatenie in blocuri, regulament de repartizare a diferentelor de apa, regulament de primire a cererilor si reclamatiilor proprietarilor, etc.
De-a lungul timpului, in mai toate asociatiile s-au stabilit, de cele mai multe ori in AG ale membrilor, proceduri de reglementare a relatiilor dintre conducerea asociatiei, a com. ex., a comisiei de cenzori in relatiile cu proprietarii sau chiriasii, astfel incat cei de la asociatie sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu in cele mai bune conditii. Desigur, aceste aspecte deriva foarte mult din legislatia specifica, dar cu atat mai bine, aceste regulamente "vin" si completeaza prevederile legale, acolo unde legislatia chiar recomanda o anumita abordare.
Asadar, cautati un ROI gata intocmit si-l adaptati nevoilor asociatiilor din care faceti parte.
Daca trebuie afisat! Pai daca contine 30-40 de pagini, unde mama d... il afizezi dom'le?
Se prezinta in AG, se discuta si se aproba - chiar asa, in prezenta a 3-4% dintre membrii as. prop. Se informeaza membrii care nu au fost prezent ca s-a prezentat si aprobat un ROI al asociatiei si daca cineva doreste, se prezinta la asociatie sa-l citeasca sau il solicita pe mail.
Conditia de obligativitate - nu prea am auzito, insa dupa cum v-am spus, daca intreprinzi ceva, ar fi bine sa o faci cu referire la ceva, adica la un ROI, da?
Succes!