Buna ziua,
In data de 10.03.2017 am achizitionat o consola PS4 de la Media Galaxy/Altex Cluj, sediul Polus. Conform ofertei Media Galaxy, orice produs achizitionat se poate returna in terment de 31 de zile. Mai multe detalii pe:
[ link extern ] /
In data de 19.03.2017, conform ofertei mai sus mentionate, am decis sa returnez produsul (consola PS4) in dorinta de a il inlocui cu o alta varianta mai noua. Am fost indrumat de catre reprezentatii magazinului sa completez o cerere de returnare si am predat consola lor. Cateva zile mai tarziu am fost anuntat pe mail ca cerere este respinsa deoarece consola nu se incadreaza conditiilor impuse in campania "Retur in 31 de zile".
In data de 23.03.2017 m-am deplasat la sediul Media Galaxy Cluj pentru a vedea despre ce este vorba.
Mi-a fost prezentata consola care avea o decoloratie(pata) pe carcasa de marimea si forma unui disk(CD). Mentionez ca aceasta decoloratie, desi evidenta, nu a fost observata sau mentionata la predarea produsului nici de mine nici de reprezentantii angajatilor.
Am fost indrumat de reprezentatii magazinului sa trimit consola in service. Mi s-a explicat cum defectul este evident unul de fabricatie cauzat de supraincingerea CD-ului si ca in urma trimiterii in garantie voi primii banii/sau se va schimba produsul. Mai mult mi-a fost mentionat ca ei au comandat deja noul produs cu care vroiam sa fac schimb. (am fost dus cu zaharelul pe romanseste)
In data de 28.03.2017 mi-a fost comunicat ca produsul nu se inlocuieste deoarece are urme de uzura cauzata de factori externi si mai mult ca a fost umblat la sigiliu. Din aceste motive a fost anulta si garantie.
Am contactat Altex in mai multe randuri insa ei imi imputa mie defectiunea si sigiliul. Mai mult faptul ca am trimis consola in garantie la indrumarea lor, este folosit ca argument ca eu am acceptat si stiam de defectiune.
Eu am predat consola in stare perfecta, fara defectiuni pe carcasa sau sigiliu rupt si defectiunile au aparut in timp ce consola era in posesia Media Galaxy.
Practic ei incearca sa imi bage pe gat un produs defect, cel mai probabil resigilat.
Cateva intrebari cu care va rog sa ma ajutati:
Ce obligatii avea Altex la momentul predarii intiale? Nu trebuia sa verifice produsul si sa intocmeasca un document de predare/preluare conform ordonantei 9/2016 art.1 alineatul 4. ? (produsul a fost predat personal)
Ce se poate face in cazul in care vanzatorul semnaleaza probleme de uzura exterioara ulterior predarii produsului iar clientul nu le accepta?
Ce actiuni juridice imi recomandati in acest caz? (excepntand plangere la ANPC)
Poate fi clasata aceasta problema ca o tentativa de frauda? Daca da care ar fi organele competente?
O zi placuta in continuare,
Alex Popescu