Buna ziua! Sunt salariata cu contract de munca partial 4h iar patronul meu ma trimite sa fac un masterat in comunicare manageriala si resurse umane deoarece sunt si administrator imputernicit. Va intreb: in ce cont trebuie sa inregistrez cheltuielile cu studiile, in ct.614 eu m-am gandit si dat fiind ca platesc pentru tot anul pot sa le trec mai intai in ct.471?Multumesc!
Potrivit art. 21 alin. (2) lit. h) din Codul Fiscal, cheltuielile efectuate de catre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit pentru formarea si perfectionarea profesioanala a personalului angajat sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit.
Formele de realizare a formarii profesionale a adultilor sunt:
• cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala;
• cursuri organizate de angajatori in cadrul unitatilor proprii;
• stagii de practica si specializare in unitati din tara sau din strainatate;
• alte forme de pregatire profesionala prevazute de lege.
Prin urmare, conform Ordonantei 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor,cheltuielile efectuate de catre angajatori pentru plata taxelor angajatilor pentru facultate sau masterat nu pot fi considerate cheltuieli cu formarea profesionala a personalului angajat, deoarece acestea sunt realizate prin unitati care fac parte din sistemul national de invatamant. In cazul in care aceste taxe sunt totusi platite de catre angajator, sumele achitate, constituie pentru salariat avantaj in natura. Astfel, aceste sume trebuie considerate elemente similare veniturilor din salarii si trebuie tratate ca atare, respectiv impozitate ca orice alt venit de natura salariala. Este cazul dumneavoastra.
Cunosc caz unde fiul patroanei unei societati este masterand si plateste firma taxele ca formare profesionala.Diversi contabili m-au sfatuit ca este legal sa-mi plateasca soc. unde sunt angajata taxele masterale deoarece patronul doreste ca unul din salariati ,administratorul sa aiva studii aprofundate in management si resurse umane. Iar SNSPA unde se efectueaza masterul incheie contracte de formare profesionala intre ei si societatile com. care doresc sa-si formeze salariatii. Multumesc!
Dumeavoastra puteti sa procedati cum doriti. Nu am spus ca nu pot fi platite de societate, aceste cheltuieli, ci doar ca : In cazul in care aceste taxe (masterat in cazul dvs.) sunt totusi platite de catre angajator, sumele achitate, constituie pentru salariat avantaj in natura. Astfel, aceste sume trebuie considerate elemente similare veniturilor din salarii si trebuie tratate ca atare, respectiv impozitate ca orice alt venit de natura salariala.
Si apoi, trebuie procedat legal, nu dupa cum ati auzit in dreapta sau in stanga.
Succes!
Master pe pfa
cristid89
Buna ziua,
Am un PFA si ma interesa daca pot face Masterul de la facultate pe pfa. Costurile masterului sunt de 45 de milioane pe an si as scutii in felul ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.