Buna ziua,
am plecat de la firma de la care lucrez prin acordul partilor si acum vreau sa ma angajez in alta parte. Problema este ca societatea respectiva refuza sa imi trimita cartea de munca prin posta la sediul lor din localitatea unde am eu domiciliul. Imi cer sa fac un drum pana la Bucuresti special pentru a-mi ridica cartea de munca de la ei. Va rog sa-mi spuneti daca exista o posibilitate legala de a evita acest drum si in ce masura au ei dreptul sa tina cartea mea de munca dupa incetarea relatiei contractuale cu ei.
Angajatorul nu va poate retine carnetul de munca dupa ce ati incetat raporturile de munca cu acesta.
In situatia dvs, legea prevede ca la incetarea activitatii carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.
Angajatorul nu este obligat sa va trimita carnetul de munca prin posta, insa luati legatura cu acesta si spuneti-i ca suportati dvs toate cheltuielile postale pentru a va trimite carnetul de munca pe adresa de domiciliu.
Nu va contrazic in privinta L 130/1999 cu pv la inmanarea CM sub semnatura, doar ca acolo nu se precizeaza persoana care sa faca asta. Poate fi foarte bine un salariat al sucursalei din orasul in care am eu domiciliul cel care imi preda cartea de munca. ......#-o. Sau gresesc......
1. Carnetul de munca este proprietatea titularului sau si nu se inmaneaza catre o alta persoana decat daca aceasta are o imputernicire autentificata la notar.
2. Noi, cei de pe forum, nu putem obliga pe fostul angajator sa faca altfel decat spune legea.
3. Daca va pune carnetul de munca prin posta si, presupunem, se pierde, nu il trageti la raspundere pe angajator?
Legea nr.130/1999 nu face nicio referire la predarea carnetelor de munca , singura prevedere care obliga angajatorul sa-i inmaneze carnetul de munca fostului salariat la incetarea activitatii este cuprinsa in Decretul nr.92/1976.:)