Buna ziua!
Daca ca PFA ma ocup de administrarea unor site-uri web pentru niste companii din afara UE in baza unor contracte, iar eu nu sunt platitor de TVA, ce documente trebuie sa adaug la dosar cand incasez bani (daca incasez banii intr-un cont curent in LEI, nu in valuta)? Doresc sa mentionez si faptul ca acele companii pentru care ma ocup de administrarea paginilor web imi emit o autofactura.
1. Este nevoie sa scriu doar o chitanta sau trebuie sa fac si o factura? Daca fac o chitanta si/sau o factura trebuie sa specific faptul ca am incasat banii din prestarea de servicii pentru compania X in baza contractului X?
2. Este nevoie sa fac si o referinta la autofactura pe care o emit acestia?
3. Pentru cele mentionate mai sus, ce data trebuie trecuta, accea cand acestia efectueaza transferul si emit autofactura sau cand am incasat eu banii in cont?
4. Mai am batai de cap sa fac conversia la cursul BNR daca contul pe care il am la banca este in RON?
5. Cum ar trebui sa arate acestea (cu toate mentiunile de mai sus)?
1. factura da, chitanta nu( chitanta se face doar daca incasezi cash)
2. nu
3.cel mai bine cand incasezi.
4. nu
5. ca orice factura(cauta pe net un model)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.