avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 490 soluții astăzi

Joi, 27 martie, are loc evenimentul: Dreptul proprietății intelectuale în raport cu salariații - Aspecte practice și provocări actuale. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Autorizaţii Restaurant/ FastFood – acte necesare la ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Autorizaţii Restaurant/ FastFood – acte necesare la DSV, DSP, ISU, Mediu, Primărie, ITM, DITL, alte instituţii!

Restaurantul, sau FastFood-ul are nevoie de o serie de autorizaţii pentru a funcţiona legal! Toată lumea ştie asta!

Care este procedura legală corectă şi completă? Care sunt actele necesare?

Ei, asta e o chestiune despre care mulţi îşi dau cu părerea, dar puţini cunosc, iar unii dintre cei care cunosc, vă comunică realitatea cosmetizată conform intereselor proprii de vânzări! Acesta este un material informativ. Voi explica în detaliu, iar la sfârşit aflaţi şi motivul:

Autorizaţia DSV,

Actele care se depun la registratura DSV sunt:
1. Cererea tip,
2. Certificat de înregistrare firmă (CUI) în copie,
3. Certificat Constatator conf. Legii 359/ 2004,
4. schiţa spatiului în care veţi descrie încăperile, utilajele şi circuitele de lucru,
5. act de identitate administrator, în copie.

După ce depuneţi dosarul, veţi fi vizitaţi de o echipă DSV, iar cu această ocazie veţi prezenta:
- contractele (DDD, neutralizare, salubrizare, medicina muncii şi cel cu un laborator autorizat)
- procedurile (ddd, autocontrol, igienă, etc) pentru localurile mai mici, sau HACCP complet pentru localurile mai mari
- cursuri de igienă pentru angajaţi, diploma bucătarului, etc,
- spaţiul amenajat corect, finisat şi utilat - cel mai important dintre toate!

Degeaba aveţi toate contractele şi HACCP complet dacă spaţiul nu este corect conceput şi amenajat!
Pentru lipsa unor documente inspectorii DSV vă mai pot lăsa câteva zile, dar pentru amenajarea necorespunzătoare, aşa ceva este puţin probabil!

Invit pe oricine să mă contrazică cu argumente, dar am o experienţă lungă în spate şi un Portofoliu pe măsură, aşa că ştiu ce scriu aici! Nu vând nici servicii DDD, nici neutralizare, nici altele. Dacă daţi câte o căutare, puteţi găsi zeci de oferte pentru fiecare. Nu aveţi nevoie de recomandările mele, deşi am şi eu o listă întreagă de colaboratori!


DSP, ISU, Mediu, PMB, ITM, DITL, alte institutii

Restaurantele de dimensiuni mici NU au nevoie de autorizaţii de la nici una dintre aceste instituţii, ci doar de Negaţii, în funcţie de ceea ce vă solicită primăria!

DSP Bucureşti
- Nu emite Autorizaţii pentru restaurante, pentru că legislaţia nu prevede aşa ceva!
- Poate emite la cerere: puncte de vedere, Notificări sau Notificări de Certificare a Conformităţii.

ISU Bucureşti-Ilfov
- Emite Autorizaţii, sau puncte de vedere, în funcţie de caz!
- De obicei, spaţiile sub 200 mp nu au nevoie de autorizaţie ISU, dar aceasta nu este o valoare absolută, iar specialiştii ISU vor analiza fiecare caz în parte!

APM Bucureşti ( Mediu )
- Emite Autorizaţii, sau punct de vedere, în funcţie de caz!
- Au nevoie de Autorizaţie de Mediu doar restaurantele cu peste 100 locuri.

PMB ( Primaria mun. Bucureşti )
- Ţine evidenta imobilelor expertizate tehnic din punct de vedere al riscului seismic la nivelul municipiului Bucuresti.
- Această listă este actualizată periodic şi este diponibilă online, pe site-ul instituţiei: [ link extern ]
- Emite la cerere, Adrese oficiale privind expertizarea şi luarea în evidenţă.

ITM Bucureşti
- Unele primării din Bucureşti solicită un punct de vedere oficial (Negaţie) din partea acestei instituţii.

DITL (Direcţia de impozite şi taxe)
- Unele primării solicită în vederea autorizării un Certificat Fiscal din care să reiasă faptul că nu există datorii faţă de primăria respectivă.


Autorizaţia de funcţionare de la Primărie

În Bucureşti primăria fiecărui sector are propria procedura de autorizare, pentru că fiecare consiliu local a votat câte o Hotarâre, prin care a adoptat, fie un Regulament, fie o Metodologie de autorizare proprie.

Există anumite diferenţe, dar lista documentelor necesare în dosarul de autorizare este aproximativ aceeaşi în proporţie de 80-85%, respectiv:
- copii ale actelor firmei,
- copii ale actelor spaţiului,
- acte care fac dovada destinaţiei comerciale, sau de alimentaţie publică a spaţiului,
- cereri, declaraţii pe propria răspundere, acorduri ale vecinilor, etc, care diferă de la o primărie la alta!

Am decis să fac publice aceste detalii în urma unei experienţe recente!

Am răspuns unei cereri de ofertă, iar beneficiarul m-a contactat şi m-a întrebat de ce nu am inclus în ofertă o serie de elemente, de care NU AVEA NEVOIE, dar care i-au fost oferite de altcineva!

Tot mai des am fost nevoit să elimin din bucătăriile clienţilor utilaje de care nu aveau nevoie şi care aglomerau inutil spaţiul de lucru!

Situaţii smilare au început sa apară tot mai frecvent şi referitor la unele documentaţii, sau contracte!

Dacă ai răbdare, poţi găsi multe informaţii utile pe: [ link extern ] /
Ultima modificare: Joi, 4 Mai 2017
Primoris SRL, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: HappyLand , utilizator 19:06, 18 Februarie 2020
Bineinteles,

Va rog sa ma contactati.
Ar fi util sa discutam pe concret despre un spatiu, sau mai multe!

Documentele pot fi pregatite, sau pot fi completate ulterior, daca va fi cazul, dar alegerea spatiului potrivit, sau amenajarea corecta a circuitelor de lucru, precum si verificarile initiale sunt mult mai importante in fazele initiale.

Daca omiteti anumite aspecte puteti ajunge in situatia de a pierde foarte multi bani.
In acelasi timp, cateva verificari bine facute, va pot proteja de astfel de riscuri.

Va astept sa ma contactati.
[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 8 Mai 2017
Primoris SRL, Consilier juridic
Buna ziua! Noi am gasit un spatiu in sectorul 2 si am vrea sa deschidem o terasa, dar nu stim ce conditii trebuie sa avem in vedere pentru a obtine autorizatii. As vrea sa inchiriez spatiul, dar mi-e frica ca nu se poate autoriza!
Foarte util articolul.
E important ca înainte de a vă apuca să faceți orice fel de investiții trebuie să verificați dacă o să beneficiați de acordul vecinilor deoarece asta este o condiție pentru obținerea acordului de funcționare de la Primărie.
Buna ziua,

Sper ca nu e prea tarziu, pentru ca n-am mai intrat pe forum de vreo 2 saptamani!..
In sectorul 2 va recomand acest link: [ link extern ] !

De asemenea, este important de stiut daca la terasa veti servi doar bauturi, situatie in care autorizarea este ceva mai usoara, sau veti oferi si mancare, situatie in care DSV-ul este mai exigent, iar spatiul trebuie amenajat corespunzator!
Gasiti mai multe informatii aici: [ link extern ]

Nu ezitati sa ma contactati! O discutie in care sa stabilim lista autorizatiilor necesare nu va costa nimic!

Numai bine!
foarte utile informatiile, insa pentru un stand care sa functioneze in targuri periodice (vanzare bauturi alcoolice) aceiasi pasi sunt de urmat? cum se mai aplica infiintarea unui punct de lucru sau chiar si inspectia DVS?
Multumesc!

Alte discuții în legătură

Informare PadureMirela PadureMirela Bună ziua. Doresc sa îmi deschid un Bîstro mai micuț doar sa servesc Meniu zilei plus băuturii . Ce trebuie sa am în vedere în legătură cu spațiu.. ... (vezi toată discuția)
Conditii spatiu comercial lazaranca lazaranca Buna ziua! As dori sa infiintez o gelaterie in Bucuresti. Problema este ca oriunde am cautat pe internet (si aici includ si toate siteurile institutiilor gen ... (vezi toată discuția)
Avize necesare pentru o bucatarie andreea125 andreea125 Buna ziua, As dori sa stiu, daca se poate si se pricepe cineva, ce avize trebuiesc obtinute pentru deschiderea unei bucatarii (cu livrarea produsului acasa) ... (vezi toată discuția)