avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 891 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatia pentru cresterea copilului in cazul ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatia pentru cresterea copilului in cazul rezidentului de anul 1

Buna ziua ! Sunt studenta in anul 6 la medicina si sunt insarcinata , urmeaza sa nasc in Decembrie. Rezidentiatul incepe de la 1 Ianuarie 2018 . Daca il incep si lucrez cateva luni , este posibil sa cer concediu de maternitate dupa aceste cateva luni ,( care este numarul minim de zile lucratoare pt a beneficia de concediu de maternitate )? Intr-un alt caz , daca imi aman inceperea rezidentiatului cu 3-4 luni , il pot incepe dupa aceasta perioada fara sa am probleme legislative ( adica sa-mi pierd locul obtinut in urma examenului de rezidentiat ). Presupunand ca se poate sa stau cateva luni cu copilul si ulterior sa incep rezidentiatul , dupa aceste 3-4 luni poate intra sotul meu in concediu sa stea cu copilul ( mentionez ca el este salariat de mai multi ani )? Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:29, 14 Iunie 2017
Prin lege esti obligată sa ai cele 42 de zile de concediu postnatal. Nascand in decembrie, e varianta cea mai nasoala, ca prinde si din ianuarie, cand ar trebui sa incepi rezi. Deci legal nu poti începe rezi. Eu ma gandesc acum si cum mergi la un examen stresant de 4 ore însărcinată în luna 8 spre 9? Sfatul meu este sa mai astepti pt examenul următor. Indemnizație de crestere a copilului vei lua, pt ca esti studentă. Sarcina usoară!
Concediul de maternitate se acorda femeilor care au cel putin o luna de stagiu de cotizare sau stagiu asimilat in ultimele 12 luni anterioare lunii de acordare a concediului medical de sarcina/lauzie.