Buna ziua, am preluat de curand contabilitatea la o firma si am o problema: in anul 2008 a fost luat in chirie un chiosc, a fost bagat pe contul 2133 cu valoarea de 15000. Nu s-a mai facut nimic la el, nici o modernizare si luna aceasta ne expira contractul de chirie, nu se stie daca ni-l vor mai da nou in chirie. Cum sa procedez in continuare:
- daca nu se mai prelungeste contractul de inchiriere care sunt inregistrarile contabile pe care trebuie sa le fac
-daca se prelungeste il las pe 2133 ?
in momentul in care am incheiat contractul de chirie ni s-a facturat cheltuielile cu amenajarile acestuia. Imi cer scuze daca nu am fost mai explicita. Aceasta valoare este bagata pe 231 (scuze pt greseala) imobilizari in curs. Ni se factureaza fiecare luna chirie care se baga pe 612=4011
Daca chioscul este inchiriat nu are ce cauta in balanta la mijloace fixe. Lunar se inregistreaza cheltuielile cu chiriile si atat, fara nici o amortizare.
Inregistrarea este:
612 "Cheltuieli cu chirii" = 401 "Furnizori" cu valoarea chiriei.
Investitia in spatiul inchiriat trebuie amortizata intr-o perioada cel mult egala cu durata contractului de inchiriere. Daca nu se reinnoieste contractul, va trebui sa descarcati integral pe cheltuieli (toata valoarea ramasa, neamortizata).
"Fiscul" n-are de ce sa se supere pt ca a incasat un impozit mai mare pana acum; eventual patronul...;)
Leasing operational
ioanaep
Buna ziua,
In cazul in care s-a cumparat o masina prin leasing operational care este valoarea care se va amortiza in contabilitatea cumparatorului? In ... (vezi toată discuția)