avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1099 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Pfa si drept de autor
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Pfa si drept de autor

Buna ziua!
Am o noua intrebare. Urmeaza sa devin PFA cu domeniu din CAEN de cosultanta in IT. Prinicipalul meu client o sa fie firma la care lucrez in prezent. Aici sunt angajat ca Inginer Sistem. Doresc sa fac in asa fel incat sa pot beneficia de drepturi de autor prin activitatea secundara caen = 6201. Cum ar trebui sa procedez , banui ca e vb de un contract la mijloc, a.i. sa fac uz de faptul ca produc diverse materiale grafice si de natura software si sa beneficiez de deducerea de 40% la impozit ca urmare a drepturilor de autor.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: cristidumitru , utilizator 07:54, 24 Septembrie 2009
Venit obtinute in calitate de pfa sunt venituri comerciale si din profesii libere. Cele din drepturi de autor sunt venit din drepturi de proprietate intelectuala.
Eu zic ca nu puteti beneficia in calitate de pfa de drepturi de autor. Drepturi de autor are numai PF care au creat ceva.
Deci contract de drept de autor incheiati in calitate de PF. Firma va retine 10% din suma si o vireaza la buget pine in 25 luna urmatoare, face decl 205 pina la 28 febr a anului urmator iar dvoastra va da o adeverinta din care sa rezulte atit suma bruta cit si impozitul retinut.
Dvoastra completati decl 200 pina in 15 mai a anului urmator pe baza acestei adeverinte si asteptati sa primiti acasa decizia de impunere prin care vi se stabileste o diferenta de impozit de plata sau de restituit. Numai prin declaratia 200 puteti beneficia de deducerea a 40% din venitul brut. Decl 200 se completeaza pt amindoua veniturile, atit pt cel in calitate de pfa cit si pt drepturi de autor, cit si pt celelalte daca este cazul (chirii, vinz de actiuni etc).