avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 449 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Imprumut catre un angajat
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Imprumut catre un angajat

Buna ziua,
am urmatoarea speta:
firma la care lucrez ca si contabila, a facut un contratct de imprumut cu un angajat pentru o anumita suma de bani.Acest imrpumut nu este reflectat in contabilitate, deoarece s-a facut inainte sa preiau eu contabilitatea, si nici nu am stiut mult timp de existenta acestuia. Intre timp angajatul si-a lichidat din datorie...dar a fost concediat din cauza desfiintarii postului. Nu este lichidata datoria intreaga, si administratorii vor ca eu sa introduc in contabilitate acest contract de imprumut, ca sa poata sa mearga in instanta, deoarece fostul angajat refuza sa mai dea panii inapoi.
Intrebarea mea este: Pot sa fac eu asa ceva dupa asa de mult timp???, eu zic ca nu prea Sau se inregistreaza numai diferenta...adica suma care datoreaza?
Ce parere aveti?
Cel mai recent răspuns: Alexandru Georgescu , Contabil 14:26, 27 Octombrie 2017
Va dati seama ca nu se poate. Presupunand ca exista un contract de imprumut, banii cum au fost transferati de la soc. la salariat? De ce nu s-au inregistrat atunci in contabilitate. Adica s-au luat in numerar fara a fi evidentiati? S-au facut inventarieri si bilanturi si administratorul nu a sesizat ca e ceva in neregula in conturile contabile la acea vreme.

Neexistand document prin care s-au transferat acesti bani intre soc si salariat cu ce titlu inregistrati acum? Care este documentul justificativ? Ca si contabil aveti obligatia sa inregistrati documente justificative, nu ce doreste administratorul. Cel mai probabil acel imprumut poate fi considerat intre administrator/asociat si salariat.
Ultima modificare: Miercuri, 21 Iunie 2017
Ioan Petru Butariu, Contabil