Buna ziua,
am urmatoarea speta:
firma la care lucrez ca si contabila, a facut un contratct de imprumut cu un angajat pentru o anumita suma de bani.Acest imrpumut nu este reflectat in contabilitate, deoarece s-a facut inainte sa preiau eu contabilitatea, si nici nu am stiut mult timp de existenta acestuia. Intre timp angajatul si-a lichidat din datorie...dar a fost concediat din cauza desfiintarii postului. Nu este lichidata datoria intreaga, si administratorii vor ca eu sa introduc in contabilitate acest contract de imprumut, ca sa poata sa mearga in instanta, deoarece fostul angajat refuza sa mai dea panii inapoi.
Intrebarea mea este: Pot sa fac eu asa ceva dupa asa de mult timp???, eu zic ca nu prea Sau se inregistreaza numai diferenta...adica suma care datoreaza?
Ce parere aveti?
Va dati seama ca nu se poate. Presupunand ca exista un contract de imprumut, banii cum au fost transferati de la soc. la salariat? De ce nu s-au inregistrat atunci in contabilitate. Adica s-au luat in numerar fara a fi evidentiati? S-au facut inventarieri si bilanturi si administratorul nu a sesizat ca e ceva in neregula in conturile contabile la acea vreme.
Neexistand document prin care s-au transferat acesti bani intre soc si salariat cu ce titlu inregistrati acum? Care este documentul justificativ? Ca si contabil aveti obligatia sa inregistrati documente justificative, nu ce doreste administratorul. Cel mai probabil acel imprumut poate fi considerat intre administrator/asociat si salariat.
Contractele nu se inregistreaza in contabilitate, ele fiind doar baza legla a unor operatiuni ce se inregistreaza in contabilitate. Adica in contabilitate inregistrati un document din care rezulta ca in baza contractului s-a dat suma de ...lui... , respectiv in baza dispozitiei de plata. Cum sa inregistrati in contabilitate 461 = 167 si 167= 512/531daca nu aveti confirmarea scrisa ca imprumutatul a incasat suma prevazuta in contract?!
Deci nu puteti ptr. ca a trecut timpul ci, pentru ca nu aveti document justificativ.