avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 449 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Imprumut catre un angajat
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Imprumut catre un angajat

Buna ziua,
am urmatoarea speta:
firma la care lucrez ca si contabila, a facut un contratct de imprumut cu un angajat pentru o anumita suma de bani.Acest imrpumut nu este reflectat in contabilitate, deoarece s-a facut inainte sa preiau eu contabilitatea, si nici nu am stiut mult timp de existenta acestuia. Intre timp angajatul si-a lichidat din datorie...dar a fost concediat din cauza desfiintarii postului. Nu este lichidata datoria intreaga, si administratorii vor ca eu sa introduc in contabilitate acest contract de imprumut, ca sa poata sa mearga in instanta, deoarece fostul angajat refuza sa mai dea panii inapoi.
Intrebarea mea este: Pot sa fac eu asa ceva dupa asa de mult timp???, eu zic ca nu prea Sau se inregistreaza numai diferenta...adica suma care datoreaza?
Ce parere aveti?
Cel mai recent răspuns: Alexandru Georgescu , Contabil 14:26, 27 Octombrie 2017
Va dati seama ca nu se poate. Presupunand ca exista un contract de imprumut, banii cum au fost transferati de la soc. la salariat? De ce nu s-au inregistrat atunci in contabilitate. Adica s-au luat in numerar fara a fi evidentiati? S-au facut inventarieri si bilanturi si administratorul nu a sesizat ca e ceva in neregula in conturile contabile la acea vreme.

Neexistand document prin care s-au transferat acesti bani intre soc si salariat cu ce titlu inregistrati acum? Care este documentul justificativ? Ca si contabil aveti obligatia sa inregistrati documente justificative, nu ce doreste administratorul. Cel mai probabil acel imprumut poate fi considerat intre administrator/asociat si salariat.
Ultima modificare: Miercuri, 21 Iunie 2017
Ioan Petru Butariu, Contabil
Contractele nu se inregistreaza in contabilitate, ele fiind doar baza legla a unor operatiuni ce se inregistreaza in contabilitate. Adica in contabilitate inregistrati un document din care rezulta ca in baza contractului s-a dat suma de ...lui... , respectiv in baza dispozitiei de plata. Cum sa inregistrati in contabilitate 461 = 167 si 167= 512/531daca nu aveti confirmarea scrisa ca imprumutatul a incasat suma prevazuta in contract?!
Deci nu puteti ptr. ca a trecut timpul ci, pentru ca nu aveti document justificativ.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Creditare societate - conturi utilizate felisana felisana Asociatul imprumuta firma cu 20000 lei, depunand suma la banca. Cand inregistrez extrasul suma o trec direct pe contul 455? Iar cand restitui creditul tot ... (vezi toată discuția)
Garantie chirie imobil Mariralu Mariralu Buna ziua , Este corecta urmatoarea inregistrare contabila : 461/4111 = 167 5121 = 461/ 4111 Sunt obligata sa emit factura pt ... (vezi toată discuția)
Cont 167 cu minus in balanta de verificare nickoleta99 nickoleta99 Am avut un aparat luat in leasing, pentru care s-au achitat doar o parte din rate, fara a fi primit aparatul fizic. Firma nu s-a mai inteles cu cei de la ... (vezi toată discuția)