Eu procedez in felul urmator:
- ii eliberez adeverinta cu plata la zi (pe lista afisata). In aceasta adeverinta am un paragraf care arata asa:
Sumele nou aparute in debit la apartamentul mai sus mentionat, dupa data intocmirii prezentei adeverinte se acopera partial sau total (dupa caz) cu fondul de rulment al proprietarului, iar restul se negociaza intre partile direct implicate in actul de instrainare, asociatia urmand sa pretinda aceste debite, in caz de neintelegere, noului proprietar.
Adeverinta astfel completata este asumata si de noul proprietar.
Deci, nu dau fondul de rulment vechiului proprietar decat dupa ce i-am scazut din el plata intretinerii pentru luna (lunile) care urmeaza momentului eliberarii adeverintei. In felul acesta nu mai depind de vechiul proprietar. Poate sa plece cand vrea si unde vrea.
La momentul cand imi cere eliberarea acestei adeverinte, fac o evaluare a fondului de rulment de la apartamentul lui astfel incat sa-mi ajunga pentru doua luni. Daca acesta este prea mic, atunci ii pretind proprietarului sa plateasca in avans o suma acoperitoare si apoi ii eliberez adeverinta pe care scriu "..... reprezentand cota curenta si avans cota lunii..... [urmatoare]".
Evident ca va plati acest avans, stiind foarte bine de ce o face, iar daca nu vrea, nu-i eliberez adeverinta. In felul acesta vreau sa evit situatia descrisa in paragraf de a-l pune pe noul proprietar sa plateasca pentru vechiul proprietar.
Oricum, in orice situatie, eu si asociatia suntem acoperiti.
Daca, dupa ce am scazut cotele urmatoare din fondul de rulment, mai ramane ceva de returnat, atunci stabilim sa-l anunt telefonic sa vina sa-si ia restul de fond de rulment, care este al lui, peste o luna.
Noului proprietar ii calculez cota de fond de rulment si i-o pun pe lista de achitat in prima luna in care plateste el.