avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 338 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Carte de munca?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Carte de munca?

Tocmai mi-am deschis un PFA. Nu am lucrat niciodata deci nu am inca carte de munca.
Unde trebuie sa imi fac? Ce acte sunt necesare?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: nucu$ , utilizator 01:38, 28 Septembrie 2009
In carnetul de munca se inregistreaza Contractele individuale de munca,la functia de baza .
1. PFA nu poate incheia CIM tot cu ea. (Puteti incheia un CIM cu alta firma).
2. Ca PFA sunteti obligat de lege sa incheiati contract de asigurare cu Casa de Sanatate.
3. Daca vreti si pensie incheiati un contract de asigurar si cu Casa de Pensii.
Vi s-a explicat mai sus cum sa procedati.
Ultima modificare: Vineri, 25 Septembrie 2009
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Multumesc. Sunt inca student. Tot trebuie sa ma duc la casa de pensii sau imi ajunge daca ma duc la o banca pt o pensie privata?
pensia privata este o pensie facultativa, daca doriti la pensionare sa beneficiati de pensia de la stat trebuie sa faceti contractul pentru pensia obligatorie la casa de pensii
Dar eu am auzit ca exista pensie privata facultativa si pensie privata obligatorie.

Alte discuții în legătură

Angajat devenit pfa - ce se intampla cu pilonul 2? tattila tattila Buna ziua daca un angajat bugetar devine PFA si avea o adeziune obligatorie (avand varsta sub 35 de ani in 2007) la pilonul 2 , iar acum avand in vedere ca ... (vezi toată discuția)
Pensie privata - pensie de stat bogdan76vlad bogdan76vlad Am 37 ani si incepand cu varsta de 32 ani am fost obligat sa fac o pensie privata. De mai poate trece de la pensia privata doar la cea de stat ( toti banii sa ... (vezi toată discuția)