avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1323 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Verificare activitate comitet la terminarea mandatului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Verificare activitate comitet la terminarea mandatului

Buna ziua,

Vin cu o alta rugamite de ma lamuri pe urmatoarele aspecte:

1. Ce actiuen e mai bine de facut: un audit, o verificare de gestiune contabila etc pentru ca predarea-primirea documentelor sa fie facuta corect si sa reflecte intocmai situatia existenta la nivelul comitetului/administratiei la momentul predarii intre vechiul comitet si noul comitet. Intreb acest lucru intrucat exista suspiciunea incheieriide catre comitet a unor contracte nelegale cu comerciantii care isi desfasoara activitatea in spatiile comune ale asociatiei, ca sunt nereguli la calculul cotelor de intretinere, ca au fost facute plati de lucrari, salarii marite fara acordul majoritatii proprietarilor etc.?

2.Ce alte autoritari mai pot fi apelate in afara de CECCAR si serviciul specializat din primarie sau politie, dupa caz, pentru realizarea/verificarii/inventarului/auditului etc mentionate la pct 1.

Multumesc frumos
Cel mai recent răspuns: casutza , utilizator 13:55, 4 Iulie 2017
un punct de vedere solid il poate exprima noua societate care a preluat administrarea blocului; fireste, daca sunt profesionisti.
casutza a scris:

Buna ziua,
Vin cu o altă rugăminte de a mă lămuri pe următoarele aspecte:
1. Ce acțiune e mai bine de făcut: un audit, o verificare de gestiune contabila etc, pentru ca predarea-primirea documentelor sa fie făcută corect și sa reflecte întocmai situația existenta la nivelul comitetului/administrației la momentul predării intre vechiul comitet și noul comitet.
2. Ce alte autoritari mai pot fi apelate în afara de CECCAR și serviciul specializat din primărie sau poliție, după caz, pentru realizarea/verificării/inventarului/auditului etc menționate la pct.1.

Poate vă ajută o postare de pe un site de contabilitate:
Inventariere la predarea-primirea gestiunilor - particularități. Postat pe 14.10.2015 de Luana A.
Inventarierile de predare-primire a gestiunilor sunt obligatorii atunci când se înlocuiesc gestionarii.
Acestea au anumite particularități față de inventarierile obligatorii anuale și față de cele de control, atât privind organizarea lor, cât și sub aspect juridic.
Predarea gestiunii se face de la un gestionar la altul, pe baza deciziei scrise a conducerii La operațiunea de predare-primire participa gestionarul predător, gestionarul primitor și un reprezentant al departamentului financiar-contabil.
Aceștia, împreună cu alte persoane desemnate de conducere (cunoscători ai bunurilor inventariate, specialiști în materie de preturi și evaluare) formează comisia de inventariere.
Rolul principal al comisiei de inventariere este de a îndruma, de a controla și de a certifica datele înscrise în procesul-verbal de predare primire al gestiunii.
Astfel, predarea - primirea gestiunii se face pe bază de liste de inventariere, a procesului-verbal de predare-primire întocmit pe baza acestor liste. Acesta se semnează de către toți membrii comisiei de inventariere. Gestionarul predător va semna de predare, iar cel care primește, de primire.
Legea obligă la semnarea inventarului de către ambii gestionari și predarea gestiunii să fie făcută pe baza exclusivă a listelor de inventar și a procesului-verbal. Acest inventar nu va mai putea fi reconstituit niciodată.
Gestionarii (administratorii) sunt cei mai interesați atât de predarea cât și de primirea unei gestiuni reale, obiectivul acestora fiind clar, și anume: eliminarea lipsurilor în gestiune și a erorilor care pot apărea la efectuarea propriu-zisă a inventarierii.
Listele de inventar vor fi constituite în 5 exemplare:
- originalul și cele două liste scrise de gestionari vor rămâne la dosarul inventarierii, în arhiva unității.
- celelalte două vor fi înmânate gestionarilor, după ce se confruntă listele celor care le-au întocmit.
Etapele inventarierii în acest caz sunt:
* Decizia scrisă a conducerii privind data inventarului și comisia de inventariere.
* Declarația gestionarului predător sau a gestionarilor, după caz.
* Efectuarea propriu-zisă a inventarierii.
* Verificarea și confruntarea listelor de inventar.
* Declarațiile gestionarilor după inventariere.
* Procesul-verbal de predare-primire.
ynocentta a scris:

Iată ce prevede Legea nr.230/2007:
Articolul 55
Consiliile Locale, cu sprijinul aparatului propriu al Consiliilor Județene, exercită controlul asupra activității financiar-contabile din cadrul asociațiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociației de proprietari.

Legiuitorul a prevăzut posibilitatea exercitării controlului asupra activității financiar-contabile a asociațiilor de proprietari de către inspectorii serviciilor de sprijinire și îndrumare asociații de proprietari/locatari
În varianta apelării la autoritatea publică locală, exista posibilitatea ca din comoditate sau datorită necunoașterii dispozițiilor în vigoare, inspectorii serviciului să refuze să se implice, sau să dispună de ochii lumii o verificare care să se finalizeze cu un raport incomplet sau imparțial.

Sunt total de acord cu Ynocentta că Inspectorii găsesc orice motivație dubioasă pentru a refuza acel control obligatoriu, mai ales dacă a fost somat de Prefectură, după ce am fost acolo în Audiență.
Vă citez mai jos din răspunsul stupefiant al unui așa-zis inspector din Primărie (erau doi la peste 800 de Asociații) care are vreo 70 de ani, în care se chinuia să ne motiveze (nouă, reclamanților, dar și Prefectului), de ce nu are obligația de a controla Asociațiile reclamate ! Precizez că acesta a fost scos la pensie forțat, de frică !
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ...
DIRECȚIA TEHNICĂ. SERVICIUL INVESTIȚII ȘI ÎNDRUMARE ASOCIAȚII DE PROPRIETARI
* Adresa nr. 18289 din 17.05.2017 *
➤ Către: Reclamanta M.C., B-dul ... nr. ..., Bl. ..., Sc. A, Ap. ...
➤ Spre știință: Instituția Prefectului ..., Piața ... nr.1.
➤ Spre știință: Asociația de Proprietari nr. ... din ..., Str. ... nr. ..., Bl. ..., Parter.

Având în vedere adresa transmisă spre rezolvare din partea Instituției Prefectului Județului ..., înregistrată la Primăria Municipiului ... sub nr. 18289/2017 și verificarea inspectorului repartizat în zonă, vă comunicăm următoarele:
Serviciul Investiții și Îndrumare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului ..., NU ESTE ABILITAT SĂ EFECTUEZE CONTROL FINANCIAR-CONTABIL ȘI DE GESTIUNE ASUPRA ACTIVITĂȚII ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI. Organul abilitat să efectueze controlul financiar-contabil și de gestiune este Comisia de Cenzori din cadrul Asociației de Proprietari, prevăzute la art.33, alin.(1) din Legea nr.230/2007:
a) verifică legalitatea actelor și documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor și regulamentelor Asociației de Proprietari;
b) verifică execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli;
c) verifică gestiunea financiar-contabilă;
d) cel puțin o dată pe an întocmește și prezintă Adunării Generale rapoarte asupra activității sale și asupra gestiunii Asociației de Proprietari, propunând măsuri;
♦ Adunarea Generală a A.P. XX s-a desfășurat statutar în anul 2017, cu respectarea prevederilor art.23 şi art.27 din Legea nr. 230/2007, la data de 23.03.2017 (ședință nestatutară) şi respectiv la data de 30.03.2017, ședința Adunării Generale Reconvocate.
♦ Totodată, vă comunicăm că domnul S.I. este angajat al firmei de administrare a imobilelor condominiale (clădirile), aparținând de A.P. XX, pentru care firma „Î.I. C.E. Marioara” garantează şi răspunde în toate cele efectuate, în raporturile de serviciu, pe bază de contract.

➤ Întocmit în 4 exemplare de către Inspectorul S. Ilie.

SEMNĂTURI:
Primar: V. ...
Director Executiv Direcția Tehnică: M.T.
Șef Serviciu: M.P.

După cum v-am spus, acel inspector din Primărie a fost deja scos la pensie forțat de către Primar, ca urmare a plângerilor noastre !
Să vedem ce se va face în continuare, știind că la acel birou a mai rămas angajată doar o inspectoare, la peste 800 de Asociații de Proprietari !?
Va multumesc tuturor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pe cati ani se face o expertiza contabila ContSters13909 ContSters13909 eu trebuie sa predau gestiunea asociatiei si vreau sa fac un inventar al tuturor actelor predate ,facturi ,chitante...., pe o anumita perioada de ani si sa le ... (vezi toată discuția)
Predare gestiune roxilex roxilex Pana in data de 01.07.2014 am fost administrator cu jumatate de norma la o Gradinita. In urma unei decizii a direcțiunii am fost trecuta pe alt post dar nici ... (vezi toată discuția)
Predare primire intre administrator vechi si cel nou fastman68 fastman68 Dupa alegerile de la AG s-a ales alt presedinte.Aministratorul s-a dat demisia cu un preaviz de 15 zile. Intrebare : cam care e rolul si responsabilitatea ... (vezi toată discuția)