Buna ziua,
Vin cu o altă rugăminte de a mă lămuri pe următoarele aspecte:
1. Ce acțiune e mai bine de făcut: un audit, o verificare de gestiune contabila etc, pentru ca predarea-primirea documentelor sa fie făcută corect și sa reflecte întocmai situația existenta la nivelul comitetului/administrației la momentul predării intre vechiul comitet și noul comitet.
2. Ce alte autoritari mai pot fi apelate în afara de CECCAR și serviciul specializat din primărie sau poliție, după caz, pentru realizarea/verificării/inventarului/auditului etc menționate la pct.1.
Iată ce prevede Legea nr.230/2007:
Articolul 55
Consiliile Locale, cu sprijinul aparatului propriu al Consiliilor Județene, exercită controlul asupra activității financiar-contabile din cadrul asociațiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociației de proprietari.
Legiuitorul a prevăzut posibilitatea exercitării controlului asupra activității financiar-contabile a asociațiilor de proprietari de către inspectorii serviciilor de sprijinire și îndrumare asociații de proprietari/locatari
În varianta apelării la autoritatea publică locală, exista posibilitatea ca din comoditate sau datorită necunoașterii dispozițiilor în vigoare, inspectorii serviciului să refuze să se implice, sau să dispună de ochii lumii o verificare care să se finalizeze cu un raport incomplet sau imparțial.
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ...
DIRECȚIA TEHNICĂ. SERVICIUL INVESTIȚII ȘI ÎNDRUMARE ASOCIAȚII DE PROPRIETARI
* Adresa nr. 18289 din 17.05.2017 *
➤ Către: Reclamanta M.C., B-dul ... nr. ..., Bl. ..., Sc. A, Ap. ...
➤ Spre știință: Instituția Prefectului ..., Piața ... nr.1.
➤ Spre știință: Asociația de Proprietari nr. ... din ..., Str. ... nr. ..., Bl. ..., Parter.
Având în vedere adresa transmisă spre rezolvare din partea Instituției Prefectului Județului ..., înregistrată la Primăria Municipiului ... sub nr. 18289/2017 și verificarea inspectorului repartizat în zonă, vă comunicăm următoarele:
Serviciul Investiții și Îndrumare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului ..., NU ESTE ABILITAT SĂ EFECTUEZE CONTROL FINANCIAR-CONTABIL ȘI DE GESTIUNE ASUPRA ACTIVITĂȚII ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI. Organul abilitat să efectueze controlul financiar-contabil și de gestiune este Comisia de Cenzori din cadrul Asociației de Proprietari, prevăzute la art.33, alin.(1) din Legea nr.230/2007:
a) verifică legalitatea actelor și documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor și regulamentelor Asociației de Proprietari;
b) verifică execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli;
c) verifică gestiunea financiar-contabilă;
d) cel puțin o dată pe an întocmește și prezintă Adunării Generale rapoarte asupra activității sale și asupra gestiunii Asociației de Proprietari, propunând măsuri;
♦ Adunarea Generală a A.P. XX s-a desfășurat statutar în anul 2017, cu respectarea prevederilor art.23 şi art.27 din Legea nr. 230/2007, la data de 23.03.2017 (ședință nestatutară) şi respectiv la data de 30.03.2017, ședința Adunării Generale Reconvocate.
♦ Totodată, vă comunicăm că domnul S.I. este angajat al firmei de administrare a imobilelor condominiale (clădirile), aparținând de A.P. XX, pentru care firma „Î.I. C.E. Marioara” garantează şi răspunde în toate cele efectuate, în raporturile de serviciu, pe bază de contract.
➤ Întocmit în 4 exemplare de către Inspectorul S. Ilie.
SEMNĂTURI:
Primar: V. ...
Director Executiv Direcția Tehnică: M.T.
Șef Serviciu: M.P.
~ final discuție ~