Va cer ajutorul intr o problema pe care o am cu inspectorii de la TVA si anume:
In 2008 am achizitionat bunuri de la cum furnizor pe baza de factura, in regula, bunuri ce au fost achitate in termen, in banca furnizorului respectiv cu tot cu tva.
Depun cerere rambursare TVA si acum acel TVA mi se retrage de la rambursare pe motiv ca a fost declarat inactiv in acea perioada.
Este adevarat ca puteam controla pe ANAF sa vad daca acel contribuabil este sau nu declarat inactiv insa am omis avand in vedere faptul ca noi lucram cu sute de furnizori si nu verificam tot timpul.
Mentionez ca acel contribuabil chiar daca a fost declarat inactiv a continuat sa depuna bilanturi si inca mai exista pe piata.
Ce actiune sau contraargument pot invoca pentru a reusi sa nu se scoata acel TVA de la rambursare.
o firma declarata inactiva nu mai are dreptul sa emita facturi, iar dpdv TVA, este anulata din oficiu inregistrarea ca platitor de tva .
De aceea nu se poate deduce tva din facturi emise de inactivi, si mai mult si cheltuiala este nedeductibila dpdv fiscal .